• DaaLing

Unga mammor Göteborg

Hej hej :)
    Är 20 år, har bott med pappan till barnet i kålltorp fram tills för 2 månader sedan, då han lämnade oss. Skulle fått den 7 september men den lilla vill inte titta ut än :)
    Känner inte många med barn hade varit jätteroligt att få kontakt med fler.

• DaaLing
    VildaMathilda skrev 2009-09-09 22:24:59 följande:
    Då kommer den lille snart då :) Beklagar det med pappan .. är ensamstående med min första dotter men lever i hop med barnets pappa nu som jag väntar ...Jo det är kul att få kontakt med nya människor i alla fall om man har något gemensamt :)
    Jaaa det gör den :D
    Ja det har verkligen varit kaos under hela graviditeten, han kom på liiite för sent att han inte var mogen för detta å nu prioriterar han hellre att festa och bete sig som en idiot än att tänka på att han ska bli pappa närsomhelst. Tokjobbigt.
    Ja då vet du hur det är då!
    Skönt att du träffat en ny kille nu då och att det är bättre.

Absolut, kommer ju vara mammaledig nu ett tag och har nästa ingen att dra barnvagnen med :)
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 11:10:41 följande:
    är ni föräldrar lediga eller jobbar ni?
    Jag har havandeskapspenning just nu, men går över till mammapenning snart.
    Innan jobbade jag inom psykiatri vården.
    Vad gör du?
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 11:26:22 följande:
    just nu e ja arbetslös.. men jag har jobbat och pluggat innan. mkt fritid
    Ja men det är inte lätt nu, finns ju i princip inga jobb alls..
    Jaa, jag har varit sjukskriven sen i mitten av Juli, man blir verkligen rastlös!
    Såg att du bodde vid redbergs, hade ju en lägenhet i kålltorp innan med pappan till barnet, älskar verkligen hela östra centrum!! Men nu vill jag inte bo där mer då hela hans familj och vänner bor där och vill verkligen inte riskera att träffa på dom varje dag. Men ÄLSKAR verkligen det området!
    Bor du tillsammans med pappan till barnet eller ensam?
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 12:21:26 följande:
    ja, jag älskar också området.nej jag lever inte med hennes pappa. fast han bor i munkebäck, inte så långt ifrån så de är bra. vi separerade när hon var 6mån typ..nu bor jag ensam men har killen i kallebäck, han har också barn. en dotter på 5år.. men jag har min varannan vecka och han har sin heltid. så vi är mest hos honom ja jobb finns det inte gott om.. usch.. man får la starta eget eller vinna på triss om man vill ha pengar...
    Aha okej, då förstår jag. Ja det kan ju vara bra att bo nära varandra också när man separerar. Bra att träffa en kille som också har barn, enklare att förstå då, det är mitt nästa mål :) haha..
    Jaa och chansen att vinna på triss är ju minimal så man får väl vara fattig :/ haha, nu håller jag på att strula med försäkringskassan om mammapenningen och sjukskrivningen å allt, usch är så trött på pengar!
  • DaaLing
    VildaMathilda skrev 2009-09-10 19:49:37 följande:
    Jag vet exakt hur det är .. hade lika dant med min dotters pappa .. men han kom till och från men efter två år så kom han på att han inte ville förlora sin dotter och har henne nu varannan helg....Ja man är ju snart mammaledig .. samma här ingen att dra vagnen med heheh
    Känns bara så orättvist att man som Gravid så tidigt måste förstå hur mycket av ens liv som kommer bli anorlunda, att man redan så tidigt lägger om hela sitt liv för att den lilla ska komma. Medans pappan kan fortsätta precis som vanligt, sätta sig själv i första hand hela tiden och leva precis som han alltid gjort.
    Så måste man ha tålamod, och vänta ut och när han känner sig redo igen så ska man bara acceptera att han inte funnits för en överhuvudtaget och bara ta emot.

Hur långt har du kvar av graviditeten?
    Jättebra initiativ att skapa denna tråden så man får träffa folk i liknande situationer :)
  • DaaLing
    VildaMathilda skrev 2009-09-13 21:09:40 följande:
    Jag har inte så jätte långt kvar .. har Bf 9 oktober.. Men det känns som en evighet .... Suck...jo det med pappor det är inte det lättaste ... Jag lämnade min dotters pappa när jag hade 2 månader kvar av graviditeten.. Men man klarar mera en vad man tror .. Det trodde jag inte då.. Men nu vet man bättre ...ja alltid kul att kunna hitta nya vänner lära sig något nytt av varandra och även få stöd råd tips osv
    Nej det är ju inte så långt kvar men förstår hur du känner, skulle haft den 7 sept men än så länge inget tecken på att det skulle vara nära..
    Jo, sen tror jag det mesta faller på plats när bebisen väl kommer.. Men det känns så orättvist. Ja, det gör man verkligen!

Ja verkligen, känner i princip ingen i samma situation så hade varit kul att ses sen när vi fått barnen :) Och ta en fika eller promenera!
  • DaaLing

Nu är äntligen min SAGA häääär :D:D:D:D:D:D

Den 22 september klockan 07:11 kom min prinsessa :D

3700 kg och 51 cm lång!!

SÅÅÅ MKT KÄRLEK!

• DaaLing

inte kg kanske :P men gram! Haha

Svar på tråden Unga mammor Göteborg