Inlägg från: Odile |Visa alla inlägg
  • Odile

Kanintråd #11

Ms Leia skrev 2009-09-07 09:47:21 följande:

Tack för hjälpen! Hur mkt rekommenderar ni att städa? Fler än en gång per dag? Vilket är det absolut bästa att ha i toalådan enligt er? Alla säger att det luktar jättemkt att ha inne kanin..... Det är ju lag på att de ska ha en hylla, såg att djuraffären hade som plasthyllor som var till för det. Bör man skaffa en sån, eller bara en låda som de både kan gå in i och hoppa upp på? Jag haft papegojor förut, tyvärr dog den ena, så den andra är utlånad på livstid där han fått en ny kamrat och trivs väldigt bra. Fågelburen är ju stor, H170 x DJ 100 x B 150.. funderar på om kaninen kan ha den lite senare, man borde kunna göra olika nivåer, med ett slags ramper emellan?
    Jag har Toa-Lätt till min hermelinkanin, suger upp bra och luktar inte. Det är papperspellets. Jag hade spån förut men det hamnade precis överallt i hela lägenheten.
  • Odile

Ms Leia skrev 2009-09-10 17:32:20 följande:

Odile: Ok, har du det i hela buren? Om inte, vad har du i resten av buren? Vart köper man Toa-lätt?
    Jag har Toa-Lätt i hela buren. Tar upp högarna med skopa, sen fyller på med nytt där det behövs. Ibland rengör jag hela, tömmer då allt o skrubbar botten. Rocky (kaninen) har ett sovhus som jag ställer på ströet, fast han brukar gräva så att det är tomt på strö inne i huset, han gillar ibland att ligga där det inte är så mycket strö. Han brukar sova på taket på sovhuset, där har jag lagt en mysfilt som han gillar
    Man kan köpa Toa-Lätt i de flesta matbutiker, dock har jag mest hittat det på stormarknader. Jag köper storpack hos en katt o hundaffär som finns några kvarter bort, väldigt bekvämt! Kan rekommendera att hitta det på storpack, det tjänar man på.
  • Odile
    stjernfall skrev 2009-09-10 17:57:50 följande:
    Ms Leia skrev 2009-09-10 17:32:20 följande: Toa-lätt kan du köpa i en vanlig mataffär eller i djuraffären. Det är en gul papperspåse med en katt på. Dock tycker jag att det är rätt dyrt men eftersom jag inte har något annat alternativ köper jag det iaf. Hade spån först men som någon tidigare sa i tråden så hamnade det över heeeela lägemheten. Ingen som vet om man kan köpa storpack toa-lätt eller något liknande billigare?
    ja det är rätt dyrt, försök hitta storpack nånstans..vet inte var, nu har jag tur som har ett ställe nära som säljer det.
  • Odile

Ms Leia skrev 2009-09-16 19:16:30 följande:

Ang toalätt som jag la ut i buren nu, det luktar ju inte gott! Möjligen suger det upp väldigt bra, och det skulle inte lukta när kaninen kissat som det kanske gör i spån. Men själva toa-lättet luktar ju i sig inte gott. Är det nåt fel på just mitt... eller känner ni igen det?
    själva toa-lätt ströet tycker jag inte luktar särskilt mycket. Det luktar inte när kaninen kissat och gjort högar i buren, jämfört med när man använder spån (kiss och spån blandat= vidrig lukt). Känner inte igen mig att toalättströt luktar särskilt mycket.
Svar på tråden Kanintråd #11