Hannah76 skrev 2009-09-25 08:53:33 följande:
Fast för mig är det dravel (dravel=helt obegripligt). Jag förstår inte alls ditt resonemang eller hur du tänker.Det kanske är helt självklart, och bara jag som är ute och cyklar.Hur reagerar din bonus? Märkar han inte detta? Hur ska du förklara för honom om han konfronterar dig?
För mig är det självklart och jag är inte ute efter att alla ska tycka och tänka som jag.
Däremot har jag samma rätt som alla har att tycka och tänka som jag gör.
Jag har ingen bonus, däremot har min sambo ett barn sedan innan, bonus för mig är något positivt (och det är han verkligen inte) och eftersom jag inte ens tycker om tanken att sätta låtsasord framför något genuint så uppskattar jag inte någon form av tillskrivelse på ordet barn (styvbarn/plastbarn/extrabarn/whateverbarn) så skulle jag aldrig i mitt liv själv kalla honom för något av alla de ord man kan komma på.
Han är sambons barn sedan innan eller avkomman/DNA-spillran/ungen/det barnet och ingenting annat.
Glasklart för mig, svårt för andra att förstå vilket jag heller inte kräver utan det enda jag vill är att bli respekterad för mina åsikter och tankar, precis som jag tror alla vill bli.
Tror inte han kommer konfrontera mig men jag ska suga lite på den karamellen.
Sanningen kommer göra för ont för honom så jag får skriva om den litegrann.
Om han märker något?
Tror jag säkert han gör emellanåt, men allvarligt talat så är det en sits han får stå ut med, precis som jag. Han behöver inte vara precis jämte mig om han inte vill, han är den enda som har ett rum där han kan stänga sin dörr, eller gå ut, göra vad han vill. Kryp inte på mig i de lägena barn.