Njursten?!
Är ej och kommer aldrig bli gravid, däremot har jag råkat ut för njursten några gånger. Kan inte föreställa sig hur jobbigt det måste vara att vara gravid och få njursten. Det är ju i dom regionerna som man blir orolig om man har smärta i under graviditeten också. =(
Första gången hade jag ingen aning om vad det var. Infernalisk smärta, kändes som att någon kramade sönder något inre organ. Fick åka ambulans till sjukhuset från vårdcentralen efter att deras smärtstillande ej bitit. Betedde mig illa mot vårdpersonalen. Kroppen krampade ihop så jag spydde konstant, trodde nog inte att jag skulle dö men om någon hade gett mig alternativet hade jag skjutit huvudet av mig direkt. Bad om att de bara skulle avsluta mitt liv men efter 3 sprutor morfin i låret gav det med sig ganska snabbt.
Senare röntgen visade att jag har många fler stenar i njurarna och då och då får jag en ny attack, dvs en sten som börjar röra sig utåt. Nu vet jag vad det är så det är psykiskt enklare att hantera men ofta måste jag söka akutvård för att få smärtstillande och därmed inte gör något dumt.
Dricker nu mer vatten än tidigare för att minska koncentrationen av syror samt dricker njur-te som jag köper i tyskland men finns säkert i svenska hälsokostbutiker också.