lillalucas skrev 2009-09-08 11:50:31 följande:
Javisst, en till med njursten här...!Under förra graviditeten fick jag åka in akut i vecka 30, 2 dagar på raken för njurstensanfall. Kräktes som en galning och var helt säker på att bebisen skulle komma ut. Men icke.... fick en spruta i rumpan och stolpiller att ta med hem. Fick också tipset att dricka massor för att liksom skölja ut stenen. Märkte inte så mycket efter de 2 sjukhusbesöken, vad jag vet är det ingen sten som kommit ut den naturliga vägen...Har du genomlidit (och överlevt) ett njurstensanfall har du inget att oroa dig för när det gäller förlossningssmärta. Den är sååå långt ifrån i jämförelse. Är själv gravid igen och oroar mig MYCKET mer för njursten än förlossning...
JAAAA Precis!!! Glöm inte det, förlossning är INGENTING mot njursten!! Jag bar inte ett dugg nervös efter min njursten för det sa dom till mig att det är mycket värre än förlossning. Och det VAR det. När du har födslovärkar så ger dom sig ju regelbundet. Det här är som en dundervärk, monstruöst jävligt som aldrig tar paus!