• gizen

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

linjes: min smabo cyklade genom sverige i somras och hade fil som mellis varje dag, tror det va ngn norrlandsfil som var fetast... men du får väl kolla runt i kyldisken...

• gizen

pixxi: om kolh är under 5g per 100 så är de ju ff ok men visst har jag valt bort vissa i butiken pga druvsocker... finns ju alltid mer eller mindre rena produkter

• gizen

kokoskärlek: tyskland är ju super att åka till när det gäller lchf... korv i alla sorter, som är mycket bättre än här hemma. och kött får du ju rejäla portioner på restaurang! bratwurst und sauerkraut är såååååå gott! sen får du ju undvika knödeln, pretzelz och dyl... trevlig resa...

• gizen

saltat smör eller kokosfett till äggmjölk annars tycker jag det smakar apa

• gizen

kokoskärlek: annars kan jag åka i ditt ställe vi var i bayern i somras men då körde jag inte lchf och tja, la väl på mig ett par kilo på en vecka...

• gizen

mumriksfru: jag vet inte hur du lägger in en bil i inlägget men lägg upp en bild i ditt galleri så kan vi titta där...

linjes: ekologiskt vaniljPULVER inte vaniljSOCKER... har på coop. 39kr för en pytteliten burk...

• gizen

annapanna som brukar va här i tråden tipsade mig om att hon hade hittat fiberhusk bland det glutenfria sortimentet på vår lokala ica...

• gizen

kittycat: smör+vitlök+salt, smör+persilja+salt, smör-chili+vitlök+salt, etc.etc... du kan variera dig i all oändlighet!

• gizen

mamma cia: hur gör du fläskfilén? jag undviker fläskfilé för jag tycker det blir torrt...

• gizen

kittycat: beror på hur mycket tid jag har på mig... men oftast så tar jag och hyvlar smöret med osthyvel i en bunke (om jag har brådis så kör jag in det i micron på låg effekt så det är enkelt att röra runt men det får ju inte smälta...) och sen rör i vad som jag ska krydda det med...

• gizen

aa: så är det för mig med men måtten känns viktigare än vikten tycker jag och det är så skönt att kunna spänna in bältet!

• gizen

miap: det låter ju kanon! som ngn skrev innan så är tyska korvar kanon. även ungerska brukar ligga bra till...

• gizen

linjes: jag känner oxå så av äggmjölken bland, precis som att man är känsligare vissa dagar mot fettet... jag känner ofta av det mer om jag har smör i äggmjölken istf kokosfett...

• gizen

kittycat: precis som du säger... lyssna å kroppen, är du hungrig, ät

• gizen

ett tips på äggmjölk som vi ger till barnen på helgen: 1 ägg, koksfett med smak, kakao och vaniljsocker(pyttelite) och ca 1 dl vatten. blir som flytande bounty =) och som ngn skrev innan så kan du ju ta i lite grädde oxå så blir den krämigare och godare!

• gizen

jag måste kommentera det här med lchf och barnen. jag har sagt hela tiden att jag äter "strikt" men jag låter barnen äta som de vill... och de tycker om äggmjlk och får det istf oboy på lördagar, vilket ä rMYCKET bättre! och en morgon ville minstingen ha en grillad korv (vi hade grillat dagen innan) så då värmde jag korven i micron, la lite hushållspapper runt i ena änden som ett handtag och så åt han det till frukost. de ÄLSKAR omelett så varför inte ge dom det dom vill ha? men vill de ha macka (typ aldrig) eller yoghurt så får de det...

• gizen

linjes: våra barn är oxå så. de vill va upp iaf en timme innan de äter frukost.

• gizen

singel tjejen: undvika tillsatser är ju det bästa men röror under 5g kh/100g är ok. grillad kyckling & Kamben, javisst!!! och sååååå gott

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.