• gizen

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

en väninna till mig har hittat vaniljpulver på coop forum...

• gizen

jo, men tror att där är socker tillsatt i den flytande vaniljen... tror det är santa maria som har den!

• gizen

helene: pepp, pepp... kommer säkert gå bra snart igen!!!

emly: vilken god middag!!! smaskens!

• gizen

om jag behöver ngt istf kött så strimlar jag vitkål, rödlök, purjolök med lite pressad vitlök i stekpanna, steker i smör. passar till allt! mums

förresten, ett tips: ingmar johansson (charkföretag) har kommit med en ny falukorv. 74% kött, 4 g kolisar och INGA E-nr! jag hittade den på city gross, vet inte om ngt annat företag säljer samma märke...

• gizen

myrius: vi är nog fler som gillar äggmjölken... vad med att prova den själv och göra en egen bedömning??? jag rekommenderar att man använder osaltat smör eller kokosfett...

• gizen

fakir är när man kör bara kött/fisk/ägg och massa fett...om jag har förstått det hela rätt... borde nog köra så själv för jag står still...

• gizen

jag får nog göra ett gång med biffar och hålla mig till det nu i veckan och på helgen äta med familjen... men helene vet du hur mkt det va i en biff, i g ca? jag ska kolla min sss bok men har bara den som heter ät dig ner i vikt...

• gizen

adams family: jag stod oc¨xå still när jag körde gi och hoppas att lchf kan hjälpa mig istället!

jag kör bantarbiffar nu men gjorde inte de så stora som 300 g utan 200g ungefär och till frukost idag så åt jag ett pkt bacon och en biff. satt som en smäck, behöver nog inte äta på LÄNGE....

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.