LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
lchf-kost.blogspot.com/2008/05/lchf-trta-med-chokladkrm-p-mandelbotten.html
lchf-kost.blogspot.com/2008/05/lchf-trta-med-chokladkrm-p-mandelbotten.html
timma grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat, fortsätt så ,de är ju vätska man tappa först.
Helgona ölkorv, feta ost och skinktärningar med tandpetare ,
Detta kan du bjuda på ,jag är ju medlem på kostcoachen
www.kostcoachen.se/index.php&Itemid=80&task=showRecipe&id=3836
Det gick inte med länken,man måste nog vara medlem ,men här är receptet, det blir 25 st
1. Hacka chilin grovt, använd även kärnorna. Koka upp grädde med chili och saffran. Ta från värmen och låt dra ca 10 minuter.
2. Hacka chokladen i småbitar. Koka upp grädden igen, sila och häll över chokladen. Tillsätt smöret, blanda väl medan chokladen smälter. Mixa eventuellt chokladmassan med en stavmixer för att få en slät och blank massa. Låt svalna i kylskåp.
3. Rulla kulorna.
4. Vänd tryfflarna i kakaon och sätt tillbaka i kylen.
Ingredienser
Choklad 70% kakao 200gram
Vispgrädde 1.5dl
Smör 1msk
Saffran 1gram
Chili (färsk) 0.5st
Kakao 0.5dl
tima och helgona vad bra att ni tyckte det var bra förslag.
tjejen1981 ,tänk på att kolsyrad kan göra att man få uppblåst mage ,stod för nån månad sen i aftonbladet
ni som är nya välkomna hit ,hoppas att ni kommer att trivas och lyckas gå ner till er målvikt med hjälp av lchf
Tant elin jag ska testa det du sa se om jag vågar hehe har inte vågat testat äggmjölk
tjejen det är bara vad jag har läst att man får ballongmage av förmycket kolsyrat.
Hej detta får väl inte heta lchf shop
www.carbzone.se/low_carb_pasta.html
För det är ju pasta, bröd mm ,vi som äter lchf kan ju inte äta sånt eller hur ?
mayas mam, ja jag tål ju inte vanlig pasta, så lite tråkigt för mig sen ,men men man få försöka lära sig att äta annat när man ha nått sin måövikt