• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Katey skrev 2009-09-09 08:44:46 följande:
    [citat]
    Jag tjuvtestade imorse på RD 9, det blev minus. Fick insatt två stycken 3 dagars odlade 8-celliga embryon. Men jag har inte gett upp hoppet ännu, vet att det är väldigt tidigt att testa på RD 9 och att även om en del kan få plus då så får nog de flesta inte det så tidigt. Riktig TD har jag inte förrän 18/9! Ska testa igen om ett par dagar.

deppa inte ihop, det kan absolut vara för tidigt. Sist testade jag plus på dag 10 men det var så svagt så det gick knappt att se, först två dagar senare blev det liiite starkare..Jag har läst om flera här på fl som testat minus först och sen plus, ännu senare än du.
    Det är lite därför jag testar hela tiden- jag vet att det kan vara för tidigt! Men samtidigt förstår jag hur du känner, när man ser testet och plusset lyser med sin frånvaro så blir man så klart deppig..
    Jag önskar dig all lycka!
  • Sötisa

Vad har ni för symtom tjejer? Jag känner inte av ett smack just nu men hade liiite spända bröst igår och har fått för mig att de blitt något större. Jag har sedan några dagar också fått lite småblödningar, ser nästan ut som äl-flytningar (slemmiga,urk) med lite rosarött i, har fått för mig att det är slemhinnan som försvinner ut.. Någon som vet var det kan vara?? Jag behöver inget skydd men det kommer efter toabesök..

• Sötisa

Och så en uppdatering:

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Dag 7: minus minus minus! Har fortfarande lite "blödningar" och känner av brösten något något..

• Sötisa

Laplata- jag har läst lite om nidblödning men det håller väl inte i sig i flera dagar?? Hoppas kan man ju göra

Mina symptom gick också ner runt dag 8-9 förr gången men jag plussade minsann!

• Sötisa

min dagliga uppdatering kommer här:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Dag 7: minus minus minus! Har fortfarande lite "blödningar" och känner av brösten något något..

Dag 8: minus på testet! Lite blödningar annars nada!

• Sötisa

Ja tiden går så vansinnigt sakta, jag känner mig helt utmattad och deppig på livet just nu. Orkar ingenting och vill bara dra ett täcke över huvudet och vakna när jag är gravid igen. Är heeeelt övertygad om att det inte har gått denna gången heller, känner exakt samma som jag gjort de gånger det inte har funkat...
    Undrar hur man ska kunna gå vidare?? Orkar inte med den här eviga väntan längre som jag kännt konstant från det att vi bestämde oss för att försöka få ett syskon till våran tjej, för över ett år sedan!! All väntan, längtan och pendling mellan hopp och förtvivlan, är det värt det?? Det kommer det såklart vara....om turen någonsin kommer vara på våran sida igen vill säga?

Dag 9: minus igen!!! Inga känningar what so ever

• Sötisa
    Laplata skrev 2009-09-11 09:16:29 följande:
    Katey: jag har läst flera fall där de har exakt samma syntom som när de ska få mens men sedan har mensen inte kommit...så det är absolut inte kört!! men jag förstår hur du känner!! det är så svårt att hålla hoppet uppe! Själv har jag testat igen - på RD10, jag ångrar varje gång efter jag har testat eftersom jag vet att det kan vara för tidigt men ändå blir man sååå ledsen...har fortfande väldigt ömma bröst coh imorse har jag haft lite illamående men ingen mensvärk...vilken tortyr!!..det är bara att fortsätta vänta, måndag/tisdag ska mensen komma om jag inte är gravid
    Du har ju bra symptom!! hoppas hoppas.. Vad det cb som du testade med denna gången? rd 10 kan absolut vara för tidigt men jag vet hur det känns att se minus varje morgon och det lilla hoppet man har sjunker till botten igen....
  • Sötisa
    Pinglan73 skrev 2009-09-11 10:08:25 följande:
    Varför går ruvartiden så sakta?????
    vilken rd är du på?
  • Sötisa
    Katey skrev 2009-09-11 15:36:33 följande:
    Suck, jag skrev precis ett inlägg som försvann... jag försöker väl igen då. Tack för era peppande kommentarer! Jag är på RD 11 idag och testade igen och fick minus, blir så himla ledsen! Jag vet att det kan vara för tidigt för att testa men man blir ju ledsen ändå för man tror att det är helt kört. Har fortfarande en vecka kvar till riktigt TD. Jag hade mensvärk hela dagen igår men det kom inte en droppe. Inatt när jag jobbade så avtog värken. Nu har den kommit tillbaka men fortfarande inget blod, inte ens färgad flytning. Är fortfarande varm och har förhöjd temp med ca 0,5 grader. Mår även fortfarande lite illa av och till. Jag vill inte ha någon jäkla mens!!! Hoppas den håller sig borta. Lycka till alla, håller tummarna för oss!
    hoppas hoppas!!! Det låter ju onekligen positivt med dina symptom. Ska du testa igen i morgon??
  • Sötisa
    LeaNat skrev 2009-09-11 17:11:43 följande:
    Sötisa: Jag vet hur jobbigt det kan vara, men för att "lindra" din svårighet så kan jag berätta för dig att jag och min man har försökt att få barn i 3 år nu, så jämfört med ditt år så är det lite väl mycket haha. Jobbigt jobbigt jobbigt, ruvardag 13 fick jag rosa aktig flytning när jag torka mig, ruvardag 14 samma sak så jag tänkte ska ta ett test och se vad det visaar och det var ett svagt positivt. MEN nu på ruvardag 15 lite mer flytningar som är brunaktiga och nu "kommer det ner" på trosskyddet. Tidigare var det bara när jag torkar mig. Med det sagt vill jag bara peppa allihop, det är tråkigt, jobbigt, deprimerande och allt möjligt med denna väntan, MEN det finns alltid någon som har det sämre så man får tacka Gud för den situationen man är i. Jobbigt tro mig jag vet, vet inte riktigt vad man ska säga för att peppa varandra. Vad man än säger så hjälps det inte jag vet, men men NU ska VI alla tänka positivt och hoppas på det bästa. Går det inte denna gången kommer det att gå nästa gång
    Leanat- innan våran dotter kom till så hade vi försökt i över tre år varav vi stod i kö till su i 1 år och 7 månader- det var en eeeeevighet. Tackar gud för att hon kom till på första försöket. Nu det sista året har vi jobbat på syskon och efter 5 ruvningar så har det fortfarande inte funkat (förutom ett mf i v8 sist)?? ville bara klargöra lite för jag kan själv rycka lite på axlarna åt folk som försökt i ett år och "klagar" lite (då INTE ivf, för då får man klaga hur mycket man vill oavsett hur många försök, ha ha)...

Önskar jag hade samma inställning som du- går det inte så går det nästa gång!! Det hoppas jag innerligt på, vet inte om man orkar mer bara..

hur som haver-lycka till!!
  • Sötisa

Hella25 och Laplata- är i exakt samma sits, testade minus idag på rd 10 som jag plussade på förra graviditeten.. Hoppas att det kan skilja sig och det borde det ju eftersom man inte kan veta exakt när ägget fäster. Sist kanske det fäste några dagar tidigare så då borde det ju helt logiskt synas tidigare på testet??
    Jag har inga symptom så jag är mindre hoppfull men hoppet är det sista som överger en, eller?
    Ska ni testa igen imorgon?

• Sötisa
    LeaNat skrev 2009-09-11 22:51:37 följande:
    Sötisa: alltså jag försöker inte tracka ner dig eller så, försöker bara få dig på bättre humör, hela den här processen är så jobbig. Ibland känns det som att man bara vill ge upp och inte fortsätta. Det är nästan lindrigare än att hela tiden undra om det ska gå vägen eller inte. För min del så får jag mer och mer blod, så jag vet inte vad jag ska tro längre. Men men....
    nej nej nej, jag tror absolut inte du trackar ner, ville bara berätta kort min sits...
    Jobbigt med blödning, vet hur det känns. Har du testat? vilken rd är du på??
  • Sötisa
    Laplata skrev 2009-09-12 11:15:40 följande:
    Hej Sötisa: din teori är hellt är rätt, ägget fäster ju inte alltid samma dag och då är det logiskt att man kanske inte plusar samma dag!!...men gud vad jobbigt det är just nu!!! Jag har bara mina jätte ömma bröst men fortfande ingen mensvärk (något jag brukar få några dagar innan mensen kommer). Hade några stickningar dagarna efter FET men det försvann efterRD6-7. Vet inte om jag orkar testa imorgon, har sett såå många minus nu att jag orkar inte psykist se en till!!..men vi får se, under dagen kan jag hinna ändra mig flera gånger Har dina blödningar slutat? Hella 25: vi går på HS, vad gör ni? Vilka tester använde du när du testad + på RD8 och)? Vi går hålla tummarna hårt för oss alla!!
    Javisst är det terror att sitta i ovissheten, jag vill bara veta så man kan gå vidare!!
    Dina symptom låter onekligen bra iaf, hoppas hoppas.
    Mina blödningar har avtagit i alla fall men lite kommer det allt.
    Vilka tester har du använt?
  • Sötisa
    LeaNat skrev 2009-09-12 16:38:15 följande:
    jag tror inte det kan finnas hopp för mig den här gången för nu har jag fått ännu mer blödning, fortfarande inte som en vanlig mens, men tror ändå att det är mycket för att det skulle ha gått vägen. Antar att mitt plus på ruvardag 14 inte stämde, eller vad tror ni? När jag testade på ruvardag 14 så var det med cb test, vet inte vad jag ska tro. Kan det lilla embryot vara kvar trots denna blödning?
    Har du testat plus så finns det ju absolut chans att ditt embryo har klamrat sig fast ändå, har du gjort något nytt test för att se om det är lika starkt?? När jag väntade min dotter blödde jag (det kom på dag 33 ) och det gick ju bra.
    Gör ett nytt test eller be kliniken hålla koll på din hcg-nivå via blodprov, än är det inte över men jag förstår absolut din oro...
    Berätta hur det går!
  • Sötisa
    Katey skrev 2009-09-12 16:50:14 följande:
    För mig är det kört! Har fått mens, ingen liten blödning utan riktig mens! Är otroligt ledsen. Har nu misslyckats för fjärde gången. Förstår inte hur man ska orka med att börja med ett femte IVF. Har inget i frysen. Lycka till ni som är kvar!
    Neeej, jag lider med dig. varför ska det vara så orättvist?? Är ganska så säker på att det är kört för mig med..
  • Sötisa

Ja, vad säger man. Mensen kom inatt. Skit också!!!
    Lycka till ni andra, jag håller tummarna såklart!

Jag håller med om att tjuvtest från dag 4 bara har varit otroligt stressande men nu är det gjort, nästa gång blir det till att hålla sig lite längre...

Min dagliga uppdatering får ni ändå:

Dag 9: minus igen! Lite blod annars ingenting!

Dag 10: minus minus och åter minus! Inget blod, känner ingenting!

Dag 11: minuset hånler åt mig fortfarande, riktig mens, även denna resa är över nu...

• Sötisa
    Avalie skrev 2009-09-17 21:31:50 följande:
    Diddi, när nAn gör stimulerad FET så får man ingen blödning förr än man slutar med alla hormoner, enda sättet att veta är att testa. Har du inte vågar testa än?, hoppas på ett stort plus för dej!!!! Leia83: Du låter ju supergravid hehehehhe, hoppas hoppas, saken e den att jag gjorde Stim FEt och och hade inga som helst symtom tills ruvardag 9 , började få lite ömma bröst o tröööööttt, samt lite yrsel ibland. Ska du tjuvtesta eller orkar du hålla dej till testdag? Jag har rest bort ett par dagar och har ej tagit med mig några gravtester för att hålla míg ett par dar hehehehehe, Håller tummarna så att vi alla plussar snart!!!!
    Jag har gjort stimulerad fet två gånger och har fått mensen innan testdag och innan jag slutat med hormonerna båda gångerna, jag tror det är olika..

Håller tummarna för alla goa ruvare, lycka till!!!
Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4