• Avalie

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

LeaNat skrev 2009-09-09 19:41:10 följande:
    Hej allihop..... Jag är inne i min 13 ruvardag, och idag när jag var på toa och torkade mig så fick jag liten rosa fläck på pappret, vet inte om jag ska börja oroa mig. Jag grät väldigt mycket fick tröst från mannen. Men jag har inte fått någon mer rosa flytning, men ska jag vara orolig är det början på min mens?? vad tror ni??
    hej hoppar in här med, är bara på ruverdag 2. men sist jag ruvade fick jag en blödning på dag 9, men på dag 11 plussade jag. Så så länge det inte e som vanlig mens o så o bara en sporadisk blödning så kan plussa i alla fall sen :)
  • Avalie

Säger bara för min del, så känns det otroligt dumt att börja testa så tidigt... Blir ju bara besviken, är lite beroende av dom där jäkla stickorna hehehehe, men men, ska försöka hålla mig ett par dagar,
    mina symtom är:
    (Stim FET)

Temp höjning typ 0,5-a Grad ca 4 dagar efter FET
    Ett jäkla humör, min stackars man pratar inte så mkt med mig just nu allt han säger misstolkas och jag e så gråtmild-meesig hehee.

• Avalie

hej tjejer- minus här på ruvardag 8. usch usch jag hatar verkligen den här väntan.....

Diddi73: vad lååång ruvning du har fått, nästan alla kliniker har ju bara 16-18 dagar vid 2 dagarsodlat. har du vågat testa än?

LeaNat: Du är nog gravid, så länge du inte har riktiga menssmärtor och rikligare blödning finns det hopp ;)

• Avalie
    Pinglan73 skrev 2009-09-15 09:39:51 följande:
    Avalie; jag har gjort stim FET, idag RD 12, och därför är det så långt till TD, om man testar tidigare kan det visa fel pga av hormonerna. Så jag får nog hålla mig till nästa vecka iallafall Ingen mens i sikte men mensvärk och lite illamående så det är bara att fortsätta hålla tummarna... Hatar verkligen denna väntan....
    aha, själv gjorde jag också stimulerad fet både förra gången och denna. Förra gången plussade jag på ruvardag 11.(tog bara progynon+proggisar) Det visar ju bara fel om man har tagit pregnyl eller ovitrelle, men alla andra hormonerna ger ju inte utslag på ett grav test.

Håller tummarna för alla !!!!
  • Avalie

alltså, så länge du inte har fått ta ägglossningspruta t e x ovitrelle eller pregnyl, dom innehåller grav hormonet hcg. så då kan det visa falskt positivt på ett ev gravtest. men inte på progynon eller progesteron, dessa hormoner påverkar inte gravtestet alls.

• Avalie

Diddi, när nAn gör stimulerad FET så får man ingen blödning förr än man slutar med alla hormoner, enda sättet att veta är att testa. Har du inte vågar testa än?, hoppas på ett stort plus för dej!!!!

Leia83: Du låter ju supergravid hehehehhe, hoppas hoppas, saken e den att jag gjorde Stim FEt och och hade inga som helst symtom tills ruvardag 9 , började få lite ömma bröst o tröööööttt, samt lite yrsel ibland. Ska du tjuvtesta eller orkar du hålla dej till testdag? Jag har rest bort ett par dagar och har ej tagit med mig några gravtester för att hålla míg ett par dar hehehehehe, Håller tummarna så att vi alla plussar snart!!!!

• Avalie
    LeaNat skrev 2009-09-18 10:06:53 följande:
    Hej, testade negativt idag trots att jag testade positivt på ruvardag 18, är så ledsen, ska till sahlgrenska idag och ta ett nytt test där tyckte dom, men men ett test ljuger inte
    Usch vad jobbigt, Håller tummarna för att du får ett bättre resultat på sjukhuset ;)
    Kram
  • Avalie

Hej tjejer, grattis till plusset Honsom...
    Själv tjuvtestade jag idag ruvardag 12 och fick ett fett minus, tror inte det har blivit ngn denna gång, blev lite ledsen men det känns ändå ok.

• Avalie

Fett minus idag på testdag...,

Tror vi får nästa försök till dec-jan,dom har så långa köer på Huddinge....

• Avalie

Blir ju litre konstigt ibland med cykeln när man har massa hormoner i kroppen mm. Kanske din kropp inte har fattat än. Men om den inte kommer snart kanske du borde göra en gyn undersökning för att kolla att allt är ok. Annars kan man ju få tabletter som framkallar mens.

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4