• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • Sötisa
    Greta1 skrev 2009-09-05 17:18:31 följande:
    Hej! Det här vill jag följa  Jag är på RD7 och sa till mig själv tidigare att jag INTE skulle tjuvtesta, men nu börjar det klia lite i fingrarna minsann... Men innan RD10 ska jag försöka låta bli, Ovitrellen ska ju kunna sitta i upp till 10 dagar så.
    Jag plussade på dag 10 förra gången, heja heja!
  • Sötisa
    Greta1 skrev 2009-09-05 17:37:14 följande:
    Jo fast gör det eg ngn skillnad...? Det är väl när embryot fäster som HCG-nivån höjs, menar du att det fäster snabbare med en 5dagars än ett 2dagars..? Det kanske är så..
    Ett femdagars har odlats till blastocyst och fäster i regel inom ett dygn medans tvådagars tar två-fem dygn på sig.
    Så du ska kunna testa tidigare.
    Jag hade kortare fram till testdag de gånger jag haft femdagarsodlat..
  • Sötisa
    mammaNena skrev 2009-09-05 17:38:32 följande:
    Oj jag vet inte hur det var, kommer inte ihåg. e så mycket annat att hålla reda på ändå Sötisa: du går ut stenhårt! börja testa alla redan!
    Ingen ide att sitta och vänta in testdagen, då får jag bara ångest.
    De dagar testet visar neg så kanske jag kan få ner förhoppningarna lite men ändå tänka att det kan vara för tidigt!
    Plus att det är ju så många trådar om tjuvetest och när man tidigast kan testa osv ,
    så jag tyckte det kunde vara lite kul..
    Fast jag vet att alla är olika så det ena behöver ju inte betyda det andra!
  • Sötisa
    Greta1 skrev 2009-09-05 17:58:10 följande:
    Har du något tips på vart man kan läsa om det? Jag hittar nämligen inte det någonstans, hur mkt jag än letar. Har alltid undrat om det fäster i livmoderna pga mognadsnivå eller pga att den nått livmodern. Vid en naturlig cykel fäster den ju vid dag 8 - så är det mognadsnivån som styr så borde de fästa på RD3 vid femdagars och RD6 vid tvådagars. Är det för att den nått fram till livodern bör det ju ta 1-2 dygn i båda fallen. Men om du fick olika TD med 2 resp 5 dagars så verkar det ju vara mognadsnivån som styr... Hade du samma klinik både med 2 och 5 dagars?
    Ja jag har haft samma klinik fem av sex ggr och har fått tillbaka femdagars två gånger och tvådagars tre gånger. Det är läkaren som sagt att det ska fästa inom ett dygn eftersom den har utvecklat sig till blastocyst när man får tillbaka det och "bara" en morula på dag två så det har lite kvar att utveckla innan den kan fästa.. Jag får inte heller ihop allt när man läser om hur det går till "normalt". Alla läkare säger ju olika och då blir det att ta till sig den infon som låter vettigast och lita på det.
  • Sötisa
    leia83 skrev 2009-09-06 11:09:18 följande:
    hej hej alla. Jag får tillbaka ett ägg i eftermiddag som har odlats i tre dagar, hur lång tid tar det för ett 8 cells embryo att fästa??
    Jag är osäker, vågar inte svara på det!
  • Sötisa

En liten lägesrapport kommer här:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

• Sötisa
    leia83 skrev 2009-09-06 11:17:14 följande:
    Sötisa: Finns det någonstans man kan läsa om det måntro??
    Leija, gör ett inlägg, det finns så mycket folk här som kan så mycket, du kommer säkert få ett eller flera svar då!
  • Sötisa

Hej, idag är en riktig deppdag för mig, jag känner mig helt tom. Det jag kände igår i äggstockarna och ryggen är som bortblåst, tur på ett sett för det kändes inte som att det var positivt. Hur mår ni andra?

Uppdaterar lite:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

• Sötisa

Hej hej, vad kul att vi är några stycken nu!

Här kommer den dagliga rapporten från mig:

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4