• Greta1

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Hej! Det här vill jag följa {#lang_emotions_smile} Jag är på RD7 och sa till mig själv tidigare att jag INTE skulle tjuvtesta, men nu börjar det klia lite i fingrarna minsann... Men innan RD10 ska jag försöka låta bli, Ovitrellen ska ju kunna sitta i upp till 10 dagar så.

• Greta1
    mammaNena skrev 2009-09-05 17:19:41 följande:
    Jag hänger på. hej här med greta
    Hej helenas! {#lang_emotions_smile} Din lilla tjuvtestare där {#lang_emotions_wink} Skämt åsido! Du var modig med ett så tidigt test...jag fnular på att vänta åtminstone till RD8 eftersom Ovitrellen kan sitta i 10 dgr. Men jag vet inte...kanske ska vänta till TD ändå?
  • Greta1
    mammaNena skrev 2009-09-05 17:25:47 följande:
    Men det e ju en pina att vänta!! jag vill göra 5 test till nu på en gång fattar inte hur du kan hålla dig! men du hade korta metoden eller??
    Jag veeeeet!! {#lang_emotions_laughing} Hahaha!! 5 test till! Du är rolig du!! Nej jag körde långa metoden. Ja jag vet inte hur jag kan hålla mig...rädd för att bli glad för att sedan få bli besviken kanske...? Jag vet inte
  • Greta1
    mammaNena skrev 2009-09-05 17:25:58 följande:
    menar 2 dagars odling
    Japp!
  • Greta1
    Sötisa skrev 2009-09-05 17:32:25 följande:
    Jag plussade på dag 10 förra gången, heja heja!
    Se där ja!! {#lang_emotions_smile} Ja man kanske ska köra ett litet tjuvtest på RD 10 eller 11 då...
  • Greta1
    mammaNena skrev 2009-09-05 17:35:45 följande:
    jag e ju på rd 6 men jag har ju en 5 dagars blasto.
    Jo fast gör det eg ngn skillnad...? Det är väl när embryot fäster som HCG-nivån höjs, menar du att det fäster snabbare med en 5dagars än ett 2dagars..? Det kanske är så..
  • Greta1
    Sötisa skrev 2009-09-05 17:53:01 följande:
    Ett femdagars har odlats till blastocyst och fäster i regel inom ett dygn medans tvådagars tar två-fem dygn på sig.Så du ska kunna testa tidigare.Jag hade kortare fram till testdag de gånger jag haft femdagarsodlat..
    Har du något tips på vart man kan läsa om det? Jag hittar nämligen inte det någonstans, hur mkt jag än letar. Har alltid undrat om det fäster i livmoderna pga mognadsnivå eller pga att den nått livmodern. Vid en naturlig cykel fäster den ju vid dag 8 - så är det mognadsnivån som styr så borde de fästa på RD3 vid femdagars och RD6 vid tvådagars. Är det för att den nått fram till livodern bör det ju ta 1-2 dygn i båda fallen. Men om du fick olika TD med 2 resp 5 dagars så verkar det ju vara mognadsnivån som styr... Hade du samma klinik både med 2 och 5 dagars?
  • Greta1

RD9, börjar fnula på ett tjuvtest...men inser samtidigt att oavsett resultat så kommer jag tänka "nåja har ju inte td än"...

• Greta1
    leia83 skrev 2009-09-07 20:46:42 följande:
    undrar över en sak. nu när jag var på toaletten så hade jag en blodblandad flytning på pappret när jag torkat mig. Vad betyder det? Är det klippt nu eller är det ett resultat efter ingreppet igår??Har även dunder ont i magen och innuti slidan....(ursäkta detaljerna) Någon som har någon tanke?Gjorde ett ET igår
    Ingen fara, helt normalt! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4