Inlägg från: Linda Famillia |Visa alla inlägg
  • Linda Famillia

Varför har ni fått prematurbarn?

Hej tjejer!

jag är bara lite nyfiken om varför ni har fått för tidigt födda,

jag är nämligen själv för tidigt född, i v 31 o mamma är inte längre i livet
    så jag kan inte fråga henne, är själv nu i v.29 och börjar ju bli lite nojig
    om det går i generna.. ;D

har ni gjort nå speciellt, eller har det någon speciell anledning om varför, eller är det bara naturligt så?

skulle bli väldigt glad om ni svarar.

Kramar

• Svar på tråden Varför har ni fått prematurbarn?
  • Linda Famillia

tack för era svar...

vet inte vad det är men har börjat fått mensvärk då o då hela tiden, inte sammandragningar..

• Linda Famillia
    linda1985 skrev 2009-09-05 15:01:18 följande:
    har likadant ja me, o t mig säger dom att det kan kännas så när det drar i ligamenten när livmodern växer. men e du orolig tycker ja du ska prata me någon, inte bra att gå runt o stressa upp sig heller.ring din BM eller 1177 dom kan nog ge dig lite svar på dina frågor =)
    jag har ringt o dom kopplade mig till FL men där sa dom bara det standardsvaret, ta alvedon o ett bad, blir det värre ring igen.. :)
  • Linda Famillia
    linda1985 skrev 2009-09-05 15:07:09 följande:
    men har du bara mensvärk eller är det något mer som känns?  man brukar ju som mamma kunna känna om något är fel.ja vill inte skrämma dig nu men ja kände oxå mensvärk o lite små sd i vecka 30 me min son, kom efter lite om o men o tjat från min sida in på FL på kontroll där det visade sig att jag hade regelbundetvärkarbete o belv inlagd lite över en vecka me dropp för att stanna av allt. så lita på din kropp o instinkt, bättre o kolla en gång för mycket än inte alls.
    jag kan inte riktigt förklara hur det känns...
    det blir som mensvärk, inte molvärk som strålar från/till nedre delen av ryggen o framåt magen o neråt *****..
    sen försvinner det bara som att det aldrig har hänt.
  • Linda Famillia

hej..
    jag kanske är korkad...
    Men HUR vet dom att moderkakan lagt av eller moderkaksavlossning har skett?
    är det bara en slump ni fått veta det eller hur känns det i kroppen?

TrollToka, Får alla gå på tillväxtultraljud?

sen undrar jag en annan sak.. första gångs gravid så man är ju nojig över allt möjligt..
    Min mage har inte växt någonting. jag har gått upp 2 kg, o kan ha samma kläder fortfarande o sova på mage, dock är magen lite hårdare än förut. Är det normalt?? är i v 29 nu..
    jag är bara orolig att lillen inte växer som den ska..

Svar på tråden Varför har ni fått prematurbarn?