• Billen

Någon som också känner sig ensam om dagarna trots att man har bebis!?

Jag har en dotter på 3 månader och dagarna flyter på i sitt lugna (inte alltid kanske=))tempo. Jag älskar att vara mamma och allt vad det innebär, men jag vill så gärna ha vänner! De vänner jag hade förut känns det som att man inte har något gemensamt med längre, för de har inte barn osv... Vill prata med andra mammor och ev träffas och så där för det är dötrist att gå hemma dagarna i ända när sambon jobbar, och vi bor verkligen i en liten håla där det inte finns något att hitta på, inte ens ett café har vi! Någon som vill bli min vän, brevvän eller you name it!?=)

Krams!

• Svar på tråden Någon som också känner sig ensam om dagarna trots att man har bebis!?
  • Billen

Åh va roligt med så många svar, då vet man att man inte är ensam om det här! Jag bor i Värmland, Arvika, om det säger någon något alls!=P Min sambo jobbar heeeela långa dagarna och det är så trist att vara ensam...Hmm jag läste i tidningen nu här för ett tag sen att det skulle börja "Barn och Föräldra Stund" ( inom kyrkan typ) i vårat församlingshem på måndagar kl 10 och det hade jag tänkt ta med mig lillan och gå på faktiskt...men samtidigt är jag så nojjig med allt tjat om den svininfluensan också! Men man kan inte stänga in sig heller liksom...OCH jag tror man blir mer skrämd än nödvändigt av all media och allt som förstorar upp det något så in i bomben...

I alla fall..ni som skrivit här är det första barnet för er alla eller har ni fler? Detta är första för oss, men är redan sugen på fler! Men det får allt dröja lite till antar jag...Hihi...=D

Svar på tråden Någon som också känner sig ensam om dagarna trots att man har bebis!?