• honkie

Asexuell?

kalla mig naiv. men jag tror inte att asexualitet existerar.

• honkie

Ärla Minou skrev 2009-09-01 19:05:17 följande:

Kan du utveckla dina tankar/åsikter när det gäller det? Varför finns det inte?
    för att det är en instinkt, ungefär som överlevnadsinstinkten. om du är på väg att trilla ner från ett träd så försöker du greppa efter en gren utan att tänka på det. instinkt-reflex-handling.
  • honkie

jag tror deprissioner kan orsaka asexualitet men endast temporärt. jag tror att den "asexualitet" som existerar kan botas till skillnad från den asexualitet som det skrivs om.

• honkie

Ärla Minou skrev 2009-09-01 19:16:39 följande:

mmm men människor är ju olika och sexdriften kan ju vara väldigt svag hos vissa och stark hos andra. Dessutom finns det ju "sätt att vara" kalla det personlighet med touch av neuropsykiatriskt funktionshinder eller vad som, där kroppskontakt framkallar obehagskänslor etc
    givetvis. men förr eller senare blir nog alla kåta.
  • honkie

Ärla Minou skrev 2009-09-01 19:24:24 följande:

Men om man blir det tre ggr om året och då helst hjälper sig själv...är man asexuell då eller menar du att det måste vara så att man inte har en enda sexuell tanke...?
    det jag har förstått så är man asexuell om man aldrig känner "sexuell drift". har man känt det någon gång, även om det var som 12-åring, så är man inte asexuell.
Svar på tråden Asexuell?