• lenpin

Svårt att få till syskon andra tråden

Visst är det segt.... och det är olika uppgifter från olika läkare. Först blir man ställd i en IVF kö (som vi faktiskt frågade om vi var berättiga till eftersom vi har ett barn), efter nästan ett år i den så säger de förvånat "men har ni ett gemensamt barn, då får ni inte hjälp". Gyn på SÖS skriver ut pergo, Octavia säger att det behövs inte för ägglossning har du ju. Nu ska jag i alla fall kolla äggledarnas "riktiga" ålder (???) och spola äggledarna så får vi se. Nu är jag TRÖTT på det här! Igår ringde jag (som är väldigt rädd för nålar) till en akupunktör som jag tänkte prova efter vanliga sjukvården gjort sitt.... Till och med ett tips på healing börjar verkar hög intressant!

• lenpin

Jag vet faktiskt inte än vad som menas med den verkliga åldern... jag hade hoppats på att få veta det för man ska lämna ett blodprov mellan dag 2-4 efter mensstart (bäst dag 3) och sedan görs en undersökning senast dag 5 i samma cykel. Igår var dag 4 så jag knallade dit och de kunde inte klämma in mig för undersökningen igår eller idag så nu måste jag vänta till nästa cykel (och vänta är vi ju vana vid så det borde man ju klara eller hur! suck) Jag kan återkomma med rapporten när jag har gjort undersökningen. Jag tror att min hjärna la av efter infon om spolandet "som kan göra lite ont"

• lenpin

Så har man då varit på ännu en undersökning.... HyCoSy, det var inte så hemskt som jag trodde. Så nu är äggledarna spolade (vänster ser bra ut, höger är mer tveksam men det kan vara endometriosen som skymmer) och provet på "äggledarnas riktiga ålder" är klar och det var INTE bra. Man ska visst ha ett värde på 10 eller helst 6-7 och jag har 13! Så läkaren såg lite bekymrad ut.... nu blir det blodprov, pergo och ytterligare ett blodprov i nästa cykel. Men det gör mig förvirrad, för förra besöket sa läkaren att jag INTE skulle äta pergo för då kunde endon och cystorna bli värre.... men nu är det visst bråttom. suck..... Hur ska man få hjärnan att acceptera att det nog är bättre att strunta i allt detta och vara riktigt glad åt det fantastiska barn vi faktiskt har?

Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden