Vad gör man på Öppen Förskola?
Vi brukar fika, sjunga, laga mat, leka med vad man vill, rita. Jag brukar gå till kyrkans öppna förskola och det är bra, inte alls "kyrkligt" utan väldigt trevligt :)
Vi brukar fika, sjunga, laga mat, leka med vad man vill, rita. Jag brukar gå till kyrkans öppna förskola och det är bra, inte alls "kyrkligt" utan väldigt trevligt :)
Jag har bara varit med på matlag en gång och då var vi fyra vuxna och fyra barn. Annars tror jag nog det brukar vara 3-5 vuxna och ett gäng ungar. Det kostar 25 kr och alla hjälps åt. Jättebra för då är lunchen fixad.
Vi gick till öppna förskolans sångstund när Miranda var två månader. Nu är hon strax över ett år och kan leka med saker och barnen så det är kul :)
Jättetrevligt att träffa andra vuxna och få dricka kaffe och prata.
När vi gick på babysången var det nästan alltid bara jag och min dotter där men det var kul ändå :)
Nu får vi gå på sångstunden som är för alla åldrar. Det finns ingen babysång längre :( Jag vet inte om det beror på personalbrist men det kan lika gärna bero på att det bara var vi som kom. Det har fötts många barn i vårat område så det är lite konstigt att ingen kommer.