• AlexandraK

Vad gör man på Öppen Förskola?

Första gången på Öppen förskola i morgon med dottern som snart är 7 månader. Skoj! Men jag kom helt pötsligt på... Jag har inte en susning om vad man gör där!!

Sååå... Hur har det gått till på din öppen förskola? Fikar man? Sjunger? Är det hela tiden aktiviteter eller kan man göra lite som man vill också dvs rita, bygga med klossar osv? Finns där aktiviteter för min dotter eller är hon för liten?

Tack för svar!

• Svar på tråden Vad gör man på Öppen Förskola?
  • trötter22

i början kan det vara lite stelt men efter ett tag kommer du ha massa vänner man gör lite som man vill där, leker, läser tidning medans barnet leker och fikar. sen brukar det vara en liten sångstund.

• ewis1

Vi brukar fika, sjunga, laga mat, leka med vad man vill, rita. Jag brukar gå till kyrkans öppna förskola och det är bra, inte alls "kyrkligt" utan väldigt trevligt :)

• AlexandraK

Hur gammalt var ditt/dina barn när ni gick dit första gången? Är där många i hennes ålder tro?

• trötter22

ja det är nog mest barn den åldern där

• AlexandraK
    ewis1 skrev 2009-08-31 22:57:04 följande:
    Vi brukar fika, sjunga, laga mat, leka med vad man vill, rita. Jag brukar gå till kyrkans öppna förskola och det är bra, inte alls "kyrkligt" utan väldigt trevligt :)
    Tror detta är en kyrklig öppen förskola eftersom det är i församlingshemmet! Lät ju roligt att laga mat! Hur många brukade ni vara?
  • ewis1

Jag har bara varit med på matlag en gång och då var vi fyra vuxna och fyra barn. Annars tror jag nog det brukar vara 3-5 vuxna och ett gäng ungar. Det kostar 25 kr och alla hjälps åt. Jättebra för då är lunchen fixad.
    Vi gick till öppna förskolans sångstund när Miranda var två månader. Nu är hon strax över ett år och kan leka med saker och barnen så det är kul :)
    Jättetrevligt att träffa andra vuxna och få dricka kaffe och prata.

• AlexandraK

Tack för era svar!
    Vi var där idag och gissa... Det var bara vi som kom!
    Det är en liten by vi bor i så det kanske inte är så konstigt... Kvinnan som hade det var jättetrevlig och vi hade mycket att prata om så det var inte hela världen att vi var ensamma. Men jag hoppas det kommer fler nästa gång...

• trötter22
    AlexandraK skrev 2009-09-01 18:14:11 följande:
    Tack för era svar!Vi var där idag och gissa... Det var bara vi som kom!Det är en liten by vi bor i så det kanske inte är så konstigt... Kvinnan som hade det var jättetrevlig och vi hade mycket att prata om så det var inte hela världen att vi var ensamma. Men jag hoppas det kommer fler nästa gång...
    haha ja men sånt kan nästan vara skönt ibland
  • ewis1

När vi gick på babysången var det nästan alltid bara jag och min dotter där men det var kul ändå :)
    Nu får vi gå på sångstunden som är för alla åldrar. Det finns ingen babysång längre :( Jag vet inte om det beror på personalbrist men det kan lika gärna bero på att det bara var vi som kom. Det har fötts många barn i vårat område så det är lite konstigt att ingen kommer.

Svar på tråden Vad gör man på Öppen Förskola?