Dorian Ertymexx skrev 2009-09-02 11:37:02 följande:
Tydligen inte, om många läkare hellre vill fly in i labb än jobba med människor! Det är väl ett ganska tydligt tecken på att man inte tänkt igenom varför man väljer ett yrke! Blir man läkare KOMMER man att jobba med folk, i alla fall ett tag, vill man inte jobba med folk ska man inte bli läkare. Man kan utbilda sig till labbassistent istället, till exempel, eller kemist. Men de jobben har ju just inte samma status och lön som en läkare har.
Hm fast jag tror att man kan jobba bra med människor fast det kanske inte är vad man allra helst vill.
Jag var en superduktig pers ass- den bästa!
Jag överdriver inte, folk bönföll mig att stanna kvar.
"Tydligen inte, om många läkare hellre vill fly in i labb än jobba med människor!"
Ja, herregud.
Forskare är onda, onda människor som inte är ett dugg intresserade av de ämnen de undersöker.
Faktum är att de har sådan total brist på empati att de i princip skulle kunna forska på hur tarmsystemet påverkas av att man äter sin egen avföring bara för att få slippa Möta Patienter! (Hua)
Det har aldrig slagit dig att det råder en enorm konkurrens inom forskningen, med de problem det innebär att ens försöka få en tjänst, anslag osv?
En läkarutbildning kanske helt enkelt är konkurrenskraftig?
Själv tycker jag det låter som en dröm att få forska, har alltid hållt på
med mina egna projekt och undersökningar.