Dorian Ertymexx skrev 2009-09-01 16:31:45 följande:
Ja, alltså, makt (och pengar) korrumperar. Och ju mer man har, desto snålare och mer egoistisk blir man. Det är möjligt att jag har viljestyrka att stå emot det, men varför chansa? Jag menar, jag tror inte jag skulle bli drogberoende om jag tog en sil eller två, men inte fan tänker jag prova liksom! ;)Men mest tror jag att jag inte gillar den sortens sällskap. Att jobba med folk som snackar om sina dyra vanor, dyra kläder och så... jag skulle aldrig någonsin passa in där. Minns, hade en klasskamrat som skröt om sina nya skor. Och jag sa att ja, de var väl snygga. Han tittade på mig som jag var en idiot och svarade att de hade kostat så och så MYCKET! As if that would have impressed me! Skiter väl i vad de kostar, frågan är om de känns sköna och passar och ser bra ut!
Själv har jag lägsta sjukersättning just nu delvis pga att jag blivit psykiskt sjuk av diverse okvalificerade jobb där man har dåligt betalt, noll kontroll över sin situation och behandlas därefter.
Detta har "korrumperat" mig till den grad att jag så fort jag blir friskskriven kommer att utbilda mig till ngt jag 1. Har ett genuint intresse för. 2. Genom min yrkeskunskap blir respekterad inom och 3. Kunna lägga undan en buffert om jag skulle behöva byta arbetsplats el. gå ned i tid.
Mkt sunda val mao.