• bubblan79

Pergotime trots egen ägglossning

bättre sent än aldrig. hej hej här är en till som fått pergo fast jag har egen äl. fattade inte alls varför men tydligen har jag för mycke östrogen och pergo funkar som antiöstrogenbehandling förklarade dom. har precis avslutat min första kur och ska in på vul nästa vecka. hur har det gått för er alla här inne?

• bubblan79

har ni käkat pergo i 31 månader? vi får bara försöka tre månader sen blir det ivf för oss

• bubblan79

Ja jag tänkte väl det haha gud vilket knepig läkare.. jaha usch hur orkar du räkna månader? de orka jag nog bara det första halvåret sen kändes det bara jobbigt.. slutade med ältester och allt och nu kör vi bara på som vanligt.. det som är jobbigt nu tycker jag är att förhoppningarna växer så grymt när man äntligen fått börja behandling och man kommer nog bli väldans besviken nu när mensen kommer.. innan så har vi vetat att det inte tar sig så man har inte behövt tänka på symptom eller gravtest eller nåt utan man vet att mensen kommer.

• bubblan79

Fenomen a skrev 2009-11-07 14:49:43 följande:

Jag åt pergo enkel 2 ggr sedan dubbel 4 ggr, jag fick ägglossning vid dubbel men fortsatte även fast många äggblåsr 4-6 stora då våra chanser var små.
    men då har du ingen egen ägglossning som jag förstår det som?
    tror det är skillnaden.. vi andra här har egen ägglossning redan innan pergo knaprande.
  • bubblan79

ni med egen ägglossning som käkar pergo hur har det gått på erat vul sen? har ni haft massor med ägg? hur har slemhinnan varit?

• bubblan79
    crasho skrev 2009-11-13 23:10:54 följande:
    Jag hoppar på tråden också. Vi har försökt i drygt 1,5 år och jag har precis börjat min första kur pergo (1/2 tablett) men jag ska inte in och kolla på VUL, har alla gjort det? Min man har tyvärr lite få spermier så förhoppningen är att jag ska flera ägg denna ägglossning. Måste dock säga att jag verkligen känner av dessa små tabletter. Yrsel, sömnlöshet, illamående och kallsvettningar och jag brukar aldrig känna några biverkningar!
    Låter som oss.. min man har oxå för få och jag har lite för högt östrogenvärde gentemot gulkroppshormonet så vi fick pergo fast 1 tablett.. var inte heller inne på vul. han sa att det inte behövdes vid så låga doser
  • bubblan79

klart att mn hoppas.. det är väl det som gör det så jobbigt ibland för innerst inne så önskar man så starkt och hoppas varje månad, varje försök.. i hur många år som helst lever hoppet lika starkt

• bubblan79
    kantarellkisse skrev 2009-11-19 09:33:12 följande:
    Och så var det äntligen dags för mig då. 5 dagar pergo och 5 dagar puregon blev det till slut, inna n jag nu sitter på färjan för den sista inseminationen om sisådär 5 timmar (tänk om jag kunnat få göra detta i Sverige... jag kommer hem 2 inatt)
    Håller tummarna för dig
  • bubblan79

hejsan, har du egen äl i vanliga fall? jag tyckte det var konstigt att man inte följer upp när man har det och äter pergo.. måste ju bli fler äggblåsor då tycker jag fast enligt min läkare så är chansen för flerbörd inte alls vanligt.. han har jobbat med sånt här i över 20 år och bara stött på ett fåtal sa han så det blir ingen uppföljning för mig heller

• bubblan79

bim -1 idag. tror inte det blivit någon bebis denna månad heller trots pergo. känns inte alls nåt förutom precis som det brukar göra innan mens. skönt att väntan mellan äl och bim är över, den är så jobbig.

• bubblan79
    kattm skrev 2009-11-26 10:59:02 följande:
    Hej och välkommen folia. Jag har inte heller blivit kallad till något VUL, så du är inte ensam.Jag ska börja med min första pergokur på lördag. Hur går det för er andra? Har ni känt av många bieffekter av pergon? Jag är både lite nervös och förväntansfull, och jag hoppas på att pergon ska hjälpa till den här månaden så att vi äntligen får till det där pluset. Vore härligt med ett plus i julklapp...
    nej jag fick inget vul heller.

jag är idag på dag 30 alltså bim +2 och ingen mens än men får mer och mer mensvärk.. vet ej om det är pergon som spökar kanske.. har alltid väldigt regelbunden cykel förutom nu..
    fick nån konstig brun flytning igår kväll och trodde att mensen var på väg men vaknade imorse och Nada
Svar på tråden Pergotime trots egen ägglossning