• kantarellkisse

Pergotime trots egen ägglossning

Och jag får också pergo trots egen ägglossning. Meningen är att försöka förbättra kvaliteten. Avslutar min 4de omgång idag och kommer för andra gången att spruta Puregon i 3 dagar direkt efter pergon. Det strular lite med ul denna gång, så förmodligen blir det inget förrän jag är på plats för insemination (surt om det då visar sig vara 3+ och jag får åka hem igen.

Karlet skrev 2009-11-07 15:39:17 följande:
    hej!kan man få pergotime fast man inte har haft ngn mens sen maj månad?Har försökt ett år men nu kommer det ingen mens sen maj månad och jag ska på undersökning på torsdag...hoppas då att jag kommer pergo så min äl kommer igång.
    Jo, men då går du inte direkt på pergo. Jag skulle tro att de ger dig tex provera nu för att få igång mensen, därefter kan pergo mycket väl vara vad du får.
  • kantarellkisse

Vill Ha Liten 83 skrev 2009-11-14 21:15:19 följande:

Det tänkte jag också först, men det måste vara för tidigt för nidblödning?För enligt vad jag läst här på familjeliv så kan den komma mellan 5-7 dagar efter ägglossningen?Nu vet jag ju inte exakt när jag faktiskt hade ägglossning, men jag tror den var i förrgår... På dag 15.
    Det har hänt att jag blött vid ägglossning, och har du haft mycket smärta är det nog det. Det blir lite blod som kan slå mot bukväggen och göra ont när ägget släpper. Men rent tekniskt borde man kunna få nid redan från dag 3, så det är inte så gott att veta vilket...

Själv väntar jag ff på ägglossningen, eller... jag har knappt hunnit börja "vänta" - det borde vara 6 dagar kvar. Gick över på Puregon-sprutor igår. Så nästa helg borde det vara dags för den allra sista inseminationen. Det är lite skräckfyllt, fast jag ändå inte kan låta bli att hoppas... litelite i alla fall.
  • kantarellkisse

Vill Ha Liten 83 skrev 2009-11-15 13:07:49 följande:

Om det skulle vara ägglossningsblödning, är det vanligt att ha som mensvärk också?Idag är andra dagen jag blöder, det är som ibörjan av mensen, innan det forsar till :) Plus att jag har mensvärk idag, hade det igår kväll också. (plus att mina bröst fortfarande är väldigt ömma...4-e dagen de är det...)Idag är jag på dag 18, det känns som att ägglossningsblödning är för sent. En ev. nidblödning är för tidig. Mensen är det på tok för tidigt för.Det kan väl inte vara missfall eftersom ägget inte borde ha kunnat fästs än.Kan det vara en vanlig mellanblödning, och isåfall vad är det som orsakar sånt?Ursäkta att jag frågar så mycket, men det känns som att ni har bra erfarenheter att dela av er med. Har inte detta gått över om ca 2 dagar så ringer jag fert.kliniken och rådgör med dem. Är jag tjatig så kan ni bara ignorera mig :)
    Jag brukar även normalt börja värka hela perioden fram till mens från ägglossning. Inte så mycket att det stör, utom just när jag tagit hormoner (det är förbaskat väl att jag inte förväntas ha sex genom denna smärta) - då är ägglossningssmärtan lika intensiv som mensvärken senare. Och den tar många dagar innan den börjar dala. Jag har inte blött så mycket runt ägglossning, bortsett från när katetern gick mot livmoderväggen vid en av mina inseminationer... Och nej, det har inte varit någon skillnad mellan de gånger jag blivit gravid och när jag inte blivit det...
  • kantarellkisse

Vill Ha Liten 83 skrev 2009-11-18 12:55:39 följande:

Idag är det 5-e dagen jag har blödning...Igår ringde jag fert. kliniken och dem sa att det inte kan vara mens eftersom det började på dag 17. Troligtvis är det så att jag fått ägg av pergon som inte har släppt när de skulle. Det skulle tydligen vara en orsak till att jag blöder. Men på måndag ska jag komma in och göra ett VUL, då vet de den riktiga orsaken... Måste erkänna att jag är lite nervös, tycker inte om när kroppen inte beter sig som den brukar...
    Jag håller tummarna för att det ska se bra ut ändå, fast kroppen inte gör som den ska. Jag insåg just att jag faktiskt haft en tendens att stänkblöda i hormoncykler och även cykeln direkt efter om jag inte tagit progesteron. Jag vet faktiskt inte varför men det har varit mina gynekologers sätt att lösa saken. Jag får progesteronvagitorier i perioden från insemination till mens.
  • kantarellkisse

Och så var det äntligen dags för mig då. 5 dagar pergo och 5 dagar puregon blev det till slut, inna n jag nu sitter på färjan för den sista inseminationen om sisådär 5 timmar (tänk om jag kunnat få göra detta i Sverige... jag kommer hem 2 inatt)

• kantarellkisse

Tack. Ja, hoppet är v'äl det sista som överger en... Så jag hoppas trots de kanske inte helt lysande oddsen

Svar på tråden Pergotime trots egen ägglossning