• callimero

Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?

Har nu testat minus på ruvardag 12 och det känns bara så hopplöst. Har officiell td på fredag men tycker det borde visa nu om det gått vägen. Någon som fått se sitt minus gå över i ett plus mellan dag 12 och framåt?

• Svar på tråden Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?
  • RMM

Kalimero: Ok, jag förstår. Själv gör jag detta för första gången. Har en del symptom, har ni det? Mina är "känningar" i magen, typ att det drar lite och på kvällarna kan jag känna som molvärk ffa i vänster sida av magen? Vad är detta? Har ni liknande symptom?

• callimero

Brukar också ha så RMM, det kan både vara progesteronet eller graviditetssymptom. De är mer eller mindre lika tyvärr. Jag känner mig bara på något sätt "tom" + huvudvärk vilket brukar vara ett dåligt tecken. 

• RMM

Hm, ja då är det väl inge mer att göra än å vänta. Vänta, vänta, vänta. Jag har varit ledig ända sedan ET (pga av nattarbete) och försöker få dagarna att gå men gud vad sakta de går... Ska iaf iväg till frissan nu och sedan på middag så denna em/kväll kommer gå fort! Tänker på dig och håller alla tummar jag har för oss! Kikar in här sent ikväll. Kram

• Myzpyz

Jag testade negativt på rd 15 efter ivf/icsi (testade inte före testdagen) och väntade på mensen i en vecka, sedan testade jag igen och det var positivt!
    Lycka till!

• callimero
    Myzpyz skrev 2009-08-26 15:27:48 följande:
    Jag testade negativt på rd 15 efter ivf/icsi (testade inte före testdagen) och väntade på mensen i en vecka, sedan testade jag igen och det var positivt! Lycka till!
    Blir nästan lite orolig när jag läser folk som får sina plus så sent. Vi har td på rd 14 och är det negativ lägger man ju av med vaggisarna! Tänk om man i själva verket har ett plus på gång? Men det måste de ha koll på.
    Vilket test använde du på rd 15 Myzpyz? Minns du märket?
  • Ellia

Jag testade negativt (iofs med kasst test, visade det sig efter att min man kom hem med Clearblue och lite fakta efter en shoppingvända på Apoteket) någon gång runt rd12 men sedan blev det ett starkt plus på td. Tyvärr blev det missfall senare men jag vt iaf att det är väldigt vanligt att minus blir till plus så nästa gång kommer jag inte att plåga mig själv med att testa innan te (om jag fixar att låta bli, vill säga... )
    Lycka till!

• RMM

Har bestämt mig för att inte stressa över det här med testdag. Jag ska göra nästa test då jag är ordinerad att testa, och så tänker jag bara be till alla övre makter att mensen håller sig borta! Måste tänka positivt! Att vara orolig och så gör ju bara saken värre.

• Höst flickan
    callimero skrev 2009-08-26 13:11:35 följande:
    Grattis höstflickan!  Använde du samma typ av test?  Ja RMM, man förbannar sig själv men jag vill bara veta. Det är svårt efter flera försök att tro något annat skulle ske när kroppen beter sig likadant. Vi får hoppas.  Jag har testat med allt från RFSU, Apolivia och Clear Blue. Fick svagt positivt med klinikens test i lördags men det var pga extra Prengylspruta som satt kvar i kroppen. 
    grattis o grattis...det blev ett mf sen...men ruvardag 12 är tidigt att testa.
  • Höst flickan
    callimero skrev 2009-08-26 15:32:12 följande:
    det dummaste man kan göra 'är att lägga av med medecinen redan ruvardag 12...jag ger mig själv lite skulden för mitt mf..eftersom jag slarvade liiite med medecinen efter - på dag 12....så lägg inte av.
    jag är nu på ruvardag 17..o minus..men slutar inte försen jag pratat med kliniken.
  • callimero

Beklagar ditt mf höstflickan! Visste inte.

Det finns hopp för dig fortfarande, vilken dag har du td på din klinik?
    Jag har testat minus idag igen, rd 13. Fortsätter med vaggisar och har gjort så hela tiden, ska till kliniken imorgon för officiell td och samtal. 
    RMM, det är det bästa och jag har gjort så innan men denna gång har saker och ting hänt i mitt liv och jag har inte orkat stå emot denna gång.
  • Höst flickan

har td på fredag.
    är på ruvardag 18 då.
    Dock är jag till 99% säker på att det blir - o mens i dag el i morgon.

• Myzpyz
    callimero skrev 2009-08-26 15:32:12 följande:
    Blir nästan lite orolig när jag läser folk som får sina plus så sent. Vi har td på rd 14 och är det negativ lägger man ju av med vaggisarna! Tänk om man i själva verket har ett plus på gång? Men det måste de ha koll på.

Vilket test använde du på rd 15 Myzpyz? Minns du märket?
    Jag minns inte märket tyvärr, vi fick testet på ivf-kliniken. Men de blev mycket förvånade över att det visat minus när det sedan blev ett plus. Hoppas på plus för dig! Kämpa på!
  • Saturnus

Slutade du med medicineringen på testdagen?

Myzpyz skrev 2009-08-26 15:27:48 följande:

Jag testade negativt på rd 15 efter ivf/icsi (testade inte före testdagen) och väntade på mensen i en vecka, sedan testade jag igen och det var positivt!

Lycka till!

Svar på tråden Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?