• callimero

Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?

Har nu testat minus på ruvardag 12 och det känns bara så hopplöst. Har officiell td på fredag men tycker det borde visa nu om det gått vägen. Någon som fått se sitt minus gå över i ett plus mellan dag 12 och framåt?

• Svar på tråden Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?
  • callimero

Tanja, men gjorde du ivf? Isåfall vilken rd var du på?

Om jag ska räkna med normal cykel från förra mensen skulle BIM varit igår på cd 27, men jag tror kanske inte det fungerar riktigt så vid ivf.
  • callimero
    nevadita skrev 2009-08-26 07:21:54 följande:
    Hej kalimero, blä för minus Det pratas ju mycket om låghormonare, dvs att det tar längre tid innan det visar plus på testet.... så det enda du kan göra är ju att vänta och se, vilket suger, men jag håller alla mina tummar att du får ditt plus om ett par dagar!!! Många kramar!
    Jag hoppas på det men efter flitigt googlande har jag inte hittat någon, bara fall där man fortsatt minus eller fått plus som varat. Man kanske kan ta ett blodprov, jag klarar inte av den här plågan längre. 
  • callimero

Kan man verkligen vara sk låghormonare vid ivf då man vet exakt när ÄL och embryot återförts? Har inte det mer med att man ej säkert vet när ÄL faktiskt skett vid vanlig befruktning? Har inte riktigt koll på det där.

• callimero

Grattis höstflickan! 

Använde du samma typ av test? 
    Ja RMM, man förbannar sig själv men jag vill bara veta. Det är svårt efter flera försök att tro något annat skulle ske när kroppen beter sig likadant. Vi får hoppas. 
    Jag har testat med allt från RFSU, Apolivia och Clear Blue. Fick svagt positivt med klinikens test i lördags men det var pga extra Prengylspruta som satt kvar i kroppen. 
  • callimero

Brukar också ha så RMM, det kan både vara progesteronet eller graviditetssymptom. De är mer eller mindre lika tyvärr. Jag känner mig bara på något sätt "tom" + huvudvärk vilket brukar vara ett dåligt tecken. 

• callimero
    Myzpyz skrev 2009-08-26 15:27:48 följande:
    Jag testade negativt på rd 15 efter ivf/icsi (testade inte före testdagen) och väntade på mensen i en vecka, sedan testade jag igen och det var positivt! Lycka till!
    Blir nästan lite orolig när jag läser folk som får sina plus så sent. Vi har td på rd 14 och är det negativ lägger man ju av med vaggisarna! Tänk om man i själva verket har ett plus på gång? Men det måste de ha koll på.
    Vilket test använde du på rd 15 Myzpyz? Minns du märket?
  • callimero

Beklagar ditt mf höstflickan! Visste inte.

Det finns hopp för dig fortfarande, vilken dag har du td på din klinik?
    Jag har testat minus idag igen, rd 13. Fortsätter med vaggisar och har gjort så hela tiden, ska till kliniken imorgon för officiell td och samtal. 
    RMM, det är det bästa och jag har gjort så innan men denna gång har saker och ting hänt i mitt liv och jag har inte orkat stå emot denna gång.
Svar på tråden Någon som testat minus på rd 12 och sedan fått plus?