V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
jost78: Ett JÄTTE-grattis till graviditeten!
//Anna med Linnea
jost78: Ett JÄTTE-grattis till graviditeten!
//Anna med Linnea
Grådis: Tack för att du frågar om Linnea, betyder mycket att någon kommer "i håg"... Just nu är det bara bra med henne, hon gjorde en MR-röntgen i förrförra veckan som gick galant, men vi har inte fått svar på bilderna ännu. Jag skulle dock tro att det ser ok ut, då hon inte är inne i något skov just nu...
Annars väntar vi på influensavaccination, Linnea är ju prioriterad då hon äter immunsänkande läkemedel (Imurel). Jag hörde dock att vaccinationen som skulle börja den 13/10 troligen blir försenad i alla fall, kallelserna har inte gått ut än... (Jag jobbar på IT-enheten på vårt sjukhuset så det har jag koll på...) Igår och i morse klagade Linnea på huvudvärk, så jag hoppas bara att det INTE är influensan som är på gång nu då, när hon inte har hunnit få vaccin...
//Anna med Linnea
Hjälp!!
En fråga till er med uc: har någon av er erfarenhet av besvär med ögonen??
Linnea har ju till och från haft ledbesvär som en följd av sin uc. I förrgår började hon klaga på ont i huvudet/ögonen, men inte förrän i går slog det mig att det kanske har något med hennes uc att göra, jag har ju läst att både ledbesvär och besvär med ögonen kan var bieffekter av sjukdomen..
Linnea har ont i ögonen/huvudet när hon tittar upp eller åt sidan för fort. Hon säger att det "drar" och "spänner". Det gör ont emellanåt och inte hela tiden. Någon som har någon erfarenhet? Eller har hon vanlig spänningshuvudvärk??
//Anna med Linnea
I fredags var jag på Akuten med Linnea precis hela dagen! Vi åkte in kl. 11 och kom därifrån kl. 16. Den här gången hade det ingenting att göra med henns mage, utan hon cyklade omkull i torsdags kväll och hade brutit handleden... Så nu är hon gipsad och ska så vara i fyra veckor... Så klart högerhanden och hon är högerhänt...
//Anna med Linnea
I går var jag med Linnea på vaccination, så nu har hon fått sin första dos av vaccin mot Nya influensan. Det var verkligen löpande band principen, men vi hade ju Akuten i färskt minne (sedan Linnea bröt handleden), och tyckte att detta var tusen gånger mer effektivt!
Trots enorma köer, så var vi färdiga och klara och ute inom en timme!
//Anna med Linnea
Linnea tog ju sin vaccinationsspruta i tisdags, mot Nya influensan och i dag är hon hemma från skolan... Hon började känna att mot hade ont i halsen i går och i dag hade hon feber, troligen en reaktion på sprutan då...
//Anna med Linnea