Förväntansfull0406 skrev 2009-09-23 19:42:29 följande:
Vet ni tjejer, Min mens kom inte idag..... (det stämmer inte på listan då äl kom innan) Jag testa super starkt för exakt två veckor sedan idag, vet inte om ägg släppte mycket senare för då kan bim vara i morgon, och det skulle dock inte förvåna mig baara för det. Inga symptom ALLS!, endast en anings öm i brösten, det kan man ha innan mens med. De flesta som plussar har ju en hel lista med symptom. Men nu har jag verkligen hopp, detta har inte hänt mig på hela detta året vi försökt, att mens inte kommer exakt den dagen jag test pos med äl
sticka.Nu får ni fanimej hålla tummarna för mig/oss!!
Håller tummarna
Mins bröst håller på att sprängas å så känns dem som ett blåmärke men för min del så det inget använde ju kondom denna cykeln..
Kamikazee skrev 2009-09-23 19:30:44 följande:
Det känns lite som att vi har försökt sedan början av mars även om jag blev gravid mitt i. Men vill ju att ens försök ska resultera i ett plus och att det plusset ska resultera i ett levande (och förhoppningsvis friskt) barn. Jag vet inte riktigt hur jag kunnat missa ÄL - jag tog första ÄL-stickan på dag 8 efter senaste mensens första dag, och den mensen höll på i 6-7 dagar. Visserligen fick jag lite starkare ÄL-streck mellan dag 8-10, inte tillräckligt för stegring men fullt synliga och markerade. Idag, på dag 15, har jag bara ett fisblekt ÄL-streck, och då har jag ändå haft starka ÄL-streck på dag 15 ända sedan skrapningen. Jag har inte heller haft några ÄL-känningar eller flytningar så att jag har haft ÄL tidigare är väl inte troligt. Och eftersom jag alltid fått tydliga streck på stickorna så är det inte troligt att jag inte skulle få utslag på dem heller. Det kanske bara är så att jag inte får nån ÄL denna gäng alls eller att den är mega-sen. Vi får väl se...Jag hade ju hoppats på en knodd till iallafall - jag menar, nu när man är inställd på det. Fast det kanske blir som jag sa när jag var yngre; att jag vill bara ha ett barn, en dotter. Makens villkor för att vi ens skulle skaffa ett barn var att vi ska ge det barnet ett syskon också. Sedan är jag ju tokigt bebissugen just nu också... Jo, dotter är i trotsåldern. Vägrar lyssna om man inte blir ap-arg på henne. Larvar sig och skrattar bara när man säger till henne. "Kan själv", "mamma UUUT!" och andra små upproriska uttryck är det som kommer över hennes läppar. Det är egentligen skitkul - hon utvecklas så otroligt mycket nu och eftersom hon är språkmässigt begåvad så formulerar hon sig jätteroligt. Jag känner inte nån nyss fyllda två som har sagt att hon är "inte-lli-gent", förutom dottern då
Förstår att du är frusterad å fundersam över din Äl.. Tyvärr så verkar ju läkarna inte göra nånting förrän mensen har strulat i 6 mån eller mer efter abort/mf/skrapning men ring å va på dem att du vill kolla hur din livmoder å dina äggblåsor ser ut när Äl borde komma..