Inlägg från: Trollmamma till 4 |Visa alla inlägg
  • Trollmamma till 4

Vi som vill ha ett + i september!!

Kamikazee skrev 2009-09-20 20:58:53 följande:
    Nä, skit i stickorna! Jag har för mig att du ändå hade lätt att bli gravid med dina barn? Jag menar, det finns ju risk att sådana här saker förändras. Både min mormor och farmor hade nån form av "graviditets-begränsning". Mormor blev lätt gravid med min morbror men det tog fem år innan mamma blev till - och då försökte de verkligen aktivt i fyra års tid. Farmor blev lätt gravid med både min pappa och farbror som är två år yngre. Sedan försökte de förgäves med en trea. Lite orolig är jag att jag har ärft dessa knepiga egenskaper och att jag i och med förra graviditeten uppfyllt min kvot. Ja, jag vet, jag ska inte tänka så. Men har jag inte lyckats bli gravid efter nyår så får de banne mig göra en ordentlig check-up så att de ser att jag faktiskt släpper ägg och att det inte finns något ärr på livmodern efter skrapningen.Tack för att du tror på mig ändå - jag hoppas ju att det tar sig snart, för både dig och mig
    Min mamma kämpade med mig i 2 års tid å när hon va i 4:e månaden så visade det sig att pappa var steril..
    Sedan dess har varken mamma eller pappa lyckats bli gravida med sina respektive för det visade sig sedan att även min mamma var steril.

Jag hade lätt för att bli gravid 4 ggr (1 mf, 1 abort) men nu så har det fortfarande inte tagit sig efter 2 år så det kan verkligen svänga

man vet aldrig men rätt som det är så tar det sig
  • Trollmamma till 4
    bibizaza skrev 2009-09-21 12:07:07 följande:
    Wow har hon redan plussat? Tror det var första försöket eller ngt. jaja där ser man. nej hon hittade kanske ett annat gäng att hänga med Dig har man inte hört av på ett tag..är det sexförbudet som gör att du inte är online,hehe Hoppas allt är bra iallafall.Själv har man halsbränna som få, och det är så jävla jobbigt. Men mensvärken jag hade för några dagar är borta iallafall. Så man kan väll inte få allt..lite skit måste man ju stå ut med som kvinna.Uppdatering runt a-kassan. Har nu skickat mina papper (ja rekomenderat ) till handels i Borås, och en som hade ansvaret för min butiks förhandlingar vid uppsägningarna. Han sa att jag skulle skicka allt jag hade, och så skall han personligen skicka ett brev till a-kassan med mina handlingar. För löneansvarig sitter inte kvar på kontoret längre, så det finns ju ingen chans att få ett nytt arbetsgivarintyg. Jag tror säkert att mitt brev ligger på a-kassan någonstand..men inte rätt bara. Jaja, nu har jag verkligen gjort allt i min makt, och är det något som strular nu, så vet jag inte vad jag gör. Inte mitt fel att pappret kom bort ju. Håller tummar och tår.Dagisvistelsen...gick lite bättre att få iväg Ibrahim idag, det var fortfarande lite gnäll, och mamma skulle ju absolut följa med in och leka och äta frukt. Men sen gick det ganska bra vid lämningen. Skall köra på 3 timmars dagar denna veckan med, så han kommer in i det. Sen får vi se. Har suttit hela morgonen och fyllt i min cv på massa olik sajter och företags hemsidor..det finns ju ingenting på arbetsförmedlingen ju. Hur faen skall man hitta ett jobb. Arbetslösheten skall ju öka kraftigt också, så det lär ju inte bli lättare.Men men...solen skiner, och jag skall hämta min skatt snart. Ha det gött alla balla brudar!!!!!!!!!
    Japp pga sexförbudet har jag hållt mig borta

Skönt att det går bra för eran son på dagis
  • Trollmamma till 4

Kamikazee:

Ja nog är det märkligt att vissa har superlätt å andra inte eller som jag nu Hade superlätt tidigare men inte nu!

Förstår att du är orolig för att kroppen inte ska fungera normalt men det kan ta tid innan kroppen återställer sig.. Sen att det inte visar sig på Älstickorna kan ju vara för att du har missat stegringen eller som i mitt fall att det inte ger utslag trots Äl..

Oavsett om man har försökt i 1 mån eller fler så är varje persons känslor unika så du ska inte känna nån "skuld" bara för att du tycker det känns hopplöst!

Min son blev till trots skydd
    2:a barnet kom till 2 mån efter P-pillerstopp blev dock abort pga att dåvarande ballade ur
    Mina tjejer kom till 3 mån efter P-pillerstopp
    Sista grav kom till trots P-piller blev dock ett tidigt mf

Å så kämpar vi för 23:e månaden i rad Gaaahhh så när det hade gått 3 månader från det vi började försöka så blev jag frustrerad å panikslagen så alla känslor är tillåtna..

Så din dotter har kommit i trots Dem små liven dem kan allt

• Trollmamma till 4
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-23 19:42:29 följande:
     Vet ni tjejer, Min mens kom inte idag..... (det stämmer inte på listan då äl kom innan) Jag testa super starkt för exakt två veckor sedan idag, vet inte om ägg släppte mycket senare för då kan bim vara i morgon, och det skulle dock inte förvåna mig baara för det. Inga symptom ALLS!, endast en anings öm i brösten, det kan man ha innan mens med. De flesta som plussar har ju en hel lista med symptom. Men nu har jag verkligen hopp, detta har inte hänt mig på hela detta året vi försökt, att mens inte kommer exakt den dagen jag test pos med äl sticka.Nu får ni fanimej hålla tummarna för mig/oss!!
    Håller tummarna

Mins bröst håller på att sprängas å så känns dem som ett blåmärke men för min del så det inget använde ju kondom denna cykeln..
    Kamikazee skrev 2009-09-23 19:30:44 följande:
    Det känns lite som att vi har försökt sedan början av mars även om jag blev gravid mitt i. Men vill ju att ens försök ska resultera i ett plus och att det plusset ska resultera i ett levande (och förhoppningsvis friskt) barn. Jag vet inte riktigt hur jag kunnat missa ÄL - jag tog första ÄL-stickan på dag 8 efter senaste mensens första dag, och den mensen höll på i 6-7 dagar. Visserligen fick jag lite starkare ÄL-streck mellan dag 8-10, inte tillräckligt för stegring men fullt synliga och markerade. Idag, på dag 15, har jag bara ett fisblekt ÄL-streck, och då har jag ändå haft starka ÄL-streck på dag 15 ända sedan skrapningen. Jag har inte heller haft några ÄL-känningar eller flytningar så att jag har haft ÄL tidigare är väl inte troligt. Och eftersom jag alltid fått tydliga streck på stickorna så är det inte troligt att jag inte skulle få utslag på dem heller. Det kanske bara är så att jag inte får nån ÄL denna gäng alls eller att den är mega-sen. Vi får väl se...Jag hade ju hoppats på en knodd till iallafall - jag menar, nu när man är inställd på det. Fast det kanske blir som jag sa när jag var yngre; att jag vill bara ha ett barn, en dotter. Makens villkor för att vi ens skulle skaffa ett barn var att vi ska ge det barnet ett syskon också. Sedan är jag ju tokigt bebissugen just nu också... Jo, dotter är i trotsåldern. Vägrar lyssna om man inte blir ap-arg på henne. Larvar sig och skrattar bara när man säger till henne. "Kan själv", "mamma UUUT!" och andra små upproriska uttryck är det som kommer över hennes läppar. Det är egentligen skitkul - hon utvecklas så otroligt mycket nu och eftersom hon är språkmässigt begåvad så formulerar hon sig jätteroligt. Jag känner inte nån nyss fyllda två som har sagt att hon är "inte-lli-gent", förutom dottern då  
    Förstår att du är frusterad å fundersam över din Äl.. Tyvärr så verkar ju läkarna inte göra nånting förrän mensen har strulat i 6 mån eller mer efter abort/mf/skrapning men ring å va på dem att du vill kolla hur din livmoder å dina äggblåsor ser ut när Äl borde komma..
  • Trollmamma till 4
    Kamikazee skrev 2009-09-23 21:16:25 följande:
    Ja, det är verkligen skiitkul att skriva ytterligare en BIM-lista. de varit roligare att skriva en BF-lista. Men den tar vi om några veckor eller hur? Fan vad kul det skulle vara om du plussade nu! En liten junibebbe (eller två!) Sa till gubben min för ett par dagar sen att man kan få pergo för att få igång ÄL, men att det finns risk för flerbarnsfödsel. Han såg i det närmaste lyrisk ut och tyckte att två bebisar lät super... Jaja, det är ju inte han som behöver bära på dem och amma
    He He det är inte att bära å amma dem som är det jobbiga det är när dem kommer som allt händer Men det är så mysigt med 2 små bebisbar att snusa på

Vid Pergo som du skriver så är det chans för twins men även för fler..
  • Trollmamma till 4
    Kamikazee skrev 2009-09-23 20:05:29 följande:
    Grejen är att jag alltid varit nojjig när det kommer till aborter och sådana saker. Det känns som att är det något som kan strula till kroppen så är det en sån sak och det var precis det här jag var rädd för innan jag avbröt graviditeten. Visst att jag har haft lätt för att bli gravid - om det är tur eller nåt annat vet jag inte. Grejen är att jag har en historia med oregelbunden och strulande menscykel, ända sedan tonåren. Jag hade det i åtanke när vi skulle försöka bli gravida första gången, men eftersom det funkade direkt så har jag inte funderat vidare på det. Jag har testat olika preventivmedel och  kroppen har i princip alltid fått en black-out de gånger jag slutat eller bytt. Som nu i våras när jag tog ur kopparspiralen och kroppen fick tuppjuck och jag fick ingen mens på 50 dagar eller vad det var. Och då hade jag inte tagit hormoner på över 6 månader och mensen gått som en klocka. Men när jag tog ut spiralen då jäklar... Har jag inte blivit gravid innan nyår så får de kolla upp mig - med tanke på att jag inte fick nån gynundersökning efter skrapningen så är det det minsta de kan göra. Vad jag först och främst i så fall vill få reda på är om det finns något ärr på livmodern eller dylikt som kan försvåra för ett befruktat ägg att fästa. Det är min största oro. Om hormonerna är upp och ned och det inte blir ett naturligt äggsläpp känns lite lättare att göra nåt åt. Nej, nu måste jag släppa det här. Kommer bli tokig annars. Ska vi fixa till en oktoberlista kanske?
    Ja inte är det lätt med allt vad hormoner m.m innebär för kroppen.. Tidigare hade jag inga problem att bli gravid men nu har jag ju uppenbarligen det..
    Skit vilken väntan va???
    Men våran tid kommer å det gäller oss alla i denna tråd som inte har plussat än!!
  • Trollmamma till 4

Förväntansfull: Vilket skit Men du ska äta fler kurer va?

memadde: Hoppas det är ett riktigt pluss nu Ska du ta ett till imorgon?

• Trollmamma till 4
    memadde skrev 2009-09-24 13:16:59 följande:
    Jag tvekar inte längre, jag är gravid. Testet blev ju starkare idag. Men ska köpa Digitalt imorrn Ska överraska min mamma oxå imorrn, måste ju berätta innan hon själv kommer på det
    Härligt Kram till dig!!
  • Trollmamma till 4
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-24 13:28:35 följande:
    Ja, jag har en kur till som ligger på apoteket. Jag tar den på måndag.Just idag sitter jag och tvekar om jag ska fortsätta med den privata gyn. Jag tycker verkligen om henne men, jag vet inte. Nu ska jag fortsätta med pergon på måndag, (jag fick välja vilket jag ville sa hon) men då jag förväntas ha ägglossning är hon inte på jobbet, hon är bara där tis och onsdagar, vilket är lite lite tycker jag, man kan liksom inte komma akut på måndagen om man skulle behöva. Och just den veckan jag behöver åka och kolla så jag inte har för många ägg, det e ju viktigt (ca dag 15) då är hon bortrest! vad fan alltså?? Lite besviken blir jag, här på gyn mot har dom ju fler än en gynekolog och de jobbar ju normalt sett mån-fre. Men samtidigt, jag har fått så mycket förtroende för henne och ja ni förstår. Vad hade ni gjort?? kostnaderna är dom samma... Men de andra gyn är ju på sjukhuset, de har labb och blodprovstagning och sånt där.... Men samtidigt är det sååå skönt att slippa gå förbi mödra när man ska på gyn. (de slipper man på den privata alltså....) Just nu hatar jag det mesta som har med graviditet att göra... Förlåt mig!!
    Alltså jag tycker du ska rnga till Gyn å säga att du måste få en tid så att dem kan kolla upp antal äggblåsor på dig.. Det finns ju flera som jobbar där så någon borde kunna hjälpa dig!!!

Jobbigt för dig att du mår dåligt av graviditeter runt omkring dih men jag förstår dig till fullo!

Stos kram..
  • Trollmamma till 4
    Nennie skrev 2009-09-25 09:06:17 följande:
    Nej, eller joo självklart vill jag bli gravid. Men inte just nu :( Jag och sambon ska separera :(
    Nej va tråkigt

Aldrig kul sånt där.. Men vi finns här för dig! Stor Kram!!!
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-24 20:41:17 följande:
    Alltså, hon sköter precis allt själv här i min stad. hon har mottagning i malmö med tror jag för de som bor där. Jag prata nämligen telefonisten på kliniken efersom jag skulle få svar på mitt progesteron prov två dagar efter det togs (detta är egentligen en helt vanlig privat läkar praktik) då sa hon att det är endast hon doktorn som sköter allt det själv, ingen där hade en aning om vad svaret var. det är över en vecka sedan provet togs Så jag gissar att provet var bra.Men någon undersökning kan jag omöjligt få runt dag 15 av henne, så jag fick en tid dag 21 (då hon inte är där då och ingen annan gyn finns där heller). Och jag vill faktiskt inte hoppa över nya pergo kuren, så hur tusan ska man göra??Ja, just nu käns allt rent åt helvete igen. Jag mår dåligt rent psykiskt, jag är så arg hela tiden, magen gör ont, och brösten gör så ont at jag knappt kan röra dom. Helvete alltså.... Sorry mitt eviga gnällande.
    Dåligt tycker jag.. Ingen idè att äta Pergo om du inte kan få en Vul-tid för att kolla antal äggblåsor..

Förstår att du inte vill missa en månad men vill du chansa på tvillingar eller fler?

PS: Effekten av pergon sitter i månaden efter Så försök få en tid i nästa cykel istälelt så att du kan få en tid då det passar in eller så byt Gyn!

Kram till dig vännen!!
  • Trollmamma till 4
    Nallebjörnis skrev 2009-09-25 22:18:17 följande:
    Ny magbild ute för er tjejer om ni är intresserade...
    Så fin När får man se dig då??
  • Trollmamma till 4
    Nallebjörnis skrev 2009-09-26 10:16:09 följande:
    jaha du vill se hela ja... hmmmm kanske kan fixa de..ikväll ska ja klä upp mig och gå på ladiies nights med syrran och mamma.. ska fråga om nån kan ta en fin bild så lägger ja ut den imorgon...är det ok?
    Klart jag är nyfiken på hur du ser ut oxå ha så kul ikväll! Ladies Night är verkligen super Va å tittade på dem för 1 vecka sedan
  • Trollmamma till 4

Nennie: hoppas allt löäser sig till det bästa för dig/er! Kram

Förvöntansfull: Din sorg känner jag igen mig i men det blir lättare att acceptera med tiden.. Tufft är det när någon plussar osv men tyvärr så är man maktlös i allt detta som har med graviditet att göra..
    Bra idè att kontakta någon annan Gyn! Kram till dig!

MrsMoss: Känner igen mig.. man myser sen känns det lite föööööööör kladdigt där nere Usch inte kul när man hoppas slippa mensen! Kram

Kamikazee: Hopp i säng

• Trollmamma till 4
    Nallebjörnis skrev 2009-09-27 21:12:43 följande:
    Efter Majjsans önskan så har ju nu satt in en helbild på mig under standard bilder i mitt album... uppiffad inför Ladies Nights igår...
    Du är jättefin Jättefin mage har du oxå

Såg att du hade satt in bilden på deras bastuscen den var kul Körde Mikael Tornvring tampongbiten?? Ha Ha i skutet när dem gjorde en scen ur Dirty Dancing va oxå bra!!
  • Trollmamma till 4
    Puchiko skrev 2009-09-27 21:59:07 följande:
    ja jag hoppas att jag bara testat för tidigt..
    Jag håller tummarna för ett pluss!!!!!!
  • Trollmamma till 4
    Nallebjörnis skrev 2009-09-27 22:18:43 följande:
    Tack tjejen!! ja super kul jue!! ja det gjorde dom... f**n va ja garva... hihi.. den filma ja med kameran... hihi

Jag tyckte showen var suverän
  • Trollmamma till 4
    Puchiko skrev 2009-09-29 11:47:16 följande:
    Digitaltestet visade snabbt "inte gravid"
    Beklagar va trist!!!! Kram
  • Trollmamma till 4

Nallebjörnis: Hoppas du mår bättre snart!! Kram

Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!