Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6
Campari: Grattis till er lille Sam. Skönt att ni mår bra hela familjen. Njut för fullt nu. Härligt att sväva på moln nu när bebis är hos er. Blev inte en så liten pojk ändå :) Grattis igen. Kram
Campari: Grattis till er lille Sam. Skönt att ni mår bra hela familjen. Njut för fullt nu. Härligt att sväva på moln nu när bebis är hos er. Blev inte en så liten pojk ändå :) Grattis igen. Kram
Ström: gud vad skönt att det såg bra ut. Hoppas det är lättare att uthärda till Rul nu. Vi hade läkare på ul i v 12 och även på rul. Det kändes skönt. Var läkaren själv som tyckte att hon skulle ta båda ul men då hon var sjuk på rul så fick vi en annan överläkare som var kanon bra. Tog sig verkligen tid att titta på barnets anatomi och visade och förklarade för oss hela tiden. Fick till o med se bebisen öppna o stänga munnen, var häftigt.
Foglossningarna blir bara värre o värre och Tens hjälper inte alls. Är sjukskriven 50% sen 4 veckor men har inte fåt beviljat från fk än, känns jobbigt. Studerar 50% så jobbar inte alls och det är rätt skönt. men skolan börjar också kännas jobbig då man har svårt att sitta stilla och så. Kram
Campari: Vad söt er lille Sam är. så härligt att vara mamma.
Försöker vila en del men har inte riktigt ro att ligga still. Försöker ligga och läsa och ta det lugnt. Men jag håller med om att det är det enda som hjälper. idag tog jag en promenad på 20 min, sakta, men det skulle jag inte gjort för nu har jag jätte ont. mer än vanligt.
Sörjer: Nä man vill ju inte det. Vet inte vad jag gör om fk avslår min sjukskrivning. Vågar knappt tänka på det. Har träffat läkare idag och är sjukskriven 1 månad till så länge på halvtid.
Mialid: Hoppas att ni slipper att vänta länge till..
Hur tänker ni göra med vaccinering mot svininfluensan? Känner mig så osäker och dom börjar vaccinera gravida onsdag nästa vecka här. Läkaren jag träffat idag oh min barmorska tyckte att jag ska vaccinera mig så antar att man får lita på deras omdöme.
Mialid:
Det är det jag känner också, att det är så nytt. Är livrädd för att något ska hända med bebis. Men vill ju inte heller bli sjuk och riskera att bebis påverkas. Så svårt. Men råden verkar iallafall vara att man bör vaccineras som gravid så antar att det blir vaccination för min del nästa vecka. Visst skulle man väl vaccinera barn också?
Otäckt att Tilda (jätte fint namn :) ) får problem med andningen, jo de säger ju att det är de symtomen man får ihop med frossa o feber o ont i kroppen. Och som gravid löper man tydligen hög risk för luginflammation som följd av svininfluensan enligt min barnmorska.
Hoppas bara att läkarna vet vad dom gör så att det verkligen är säkert.
Har du känt av några mer värkar?
Ström: Håller tummar och tår för att det bara är flytningar och inget annat. Har fortfarande inget hört från fk så hoppas att jag snart får besked och att de inte avslår. De avslog iallafall inte i höstas när jag hade foglossningar så inget borde ha ändrats tycker jag.
Hoppas att tiden går fort till ert rul i december. Men får ni komma tidigare och titta om något inte stämmer?
Imorgon ska jag på drop in på mvc för vaccination mot svininfluensa.. har bestämt mig för att lita på läkarens och barnmorskans omdöme.
Håller tummarna för att Mialid har fått bebis nu. Är väl beräknat idag har jag för mig.
Mialid: Håller tummarna för att bebis snart tittar ut och att allt går bra.
Campari: Ucsh vad jobbigt. Verkar han ha fått kolik? Det hade Alva och det var inget roligt, tycker ju så synd om de små när de har ont. Mjölkstockning har jag sluppit och är tacksam för det.
Sörjer: Jag vaccinerade mig i onsdags och fick fruktansvärd huvudvärk under kvällen och torsdagen och värk i armen men annars inget och det är skönt. Nu är det bara en spruta kvar. Sambon vet inte hur han ska göra men tänk om han kommer hem med smitta till bebisen sen när han/hon är född... Alva är inte tre riktigt än så hon fick ingen än iallafall.
Ström: Magen växer fort men fet kan du väl inte vara :).. Jag börjar känna mig riktigt stor om magen och kommer knappt plats i mammajeansen längre. Magen är så låg denna gången. Jag lyssnade på hjärtljuden första gången i v12 eller 13 i höstas och det hördes men bm varnade för att hon kanske inte skulle hitta några hjärtljud men det funkade bra. Hoppas att allt går bra för er.
Ström: Håller med om att det är jobbigt att magen är så låg då allting trycker över "magen" och ger obehag. Liksom som du även av underkläder så börjar bli dags att gå upp en storlek på underkläder här. Foglossningarna blir tyvärr värre och inget besked från fk så ska prova ringa dit imorgon när jag är själv hemma tänkte jag.
Idag har jag vart på mvc för besök och lyssnat på bebisens hjärtljud, mysigt. Önskar så att det vore februari och att bebisen var född.
Hur går det för dig annars då?
Sörjer: Usch då låter inte så trevligt. Skönt att du är hemma iallafall och att du sluppit sammandragningar. Hur blir det nu då? Kommer de att ha mer uppsikt över dig och bebis nu? Hoppas att allt går bra för er. Krya på dig och hoppas att du snart är frisk. Tycker att det är tungt att andas ändå när magen trycker på så kan bara tänka mig hur det varit för dig..
Undrar om Mialid har fått bebis än, inte vart här på ett tag så håller tummarna för att hon ligger och luktar på sin bebis.. Luktar så gott när de är nyfödda :)
Mialid: Grattis till er Ebba. Skönt att ni är hemma och att allt gått bra. Härligt med liten bebis att lukta på. Vad vägde hon?
Ström: Härligt att ni ska få se på bebisen, hoppas att allt ser bra ut och att ni kan berätta för storebror. Alva är snart tre nu och hon är försiktig med magen och det är skönt. Fast hon tänker sig inte alltid för men det är bara att säga att hon ska vara rädd om bebisen så är hon försiktig. Brukar fråga Alva vad bebisen gör i mammas mage och hon svarar "sparkar och växer". Låter så härligt. Längtar så tills bebisen ska komma. Lycka till på måndag.
Ström: Ja det är inte lätt för barnen att förstå vad som händer. Innan Alva fick veta om bebisen i magen den här gången så kunde hon ibland fråga efter bebisen och det var svårt att veta vad man skulle svara. Men sa att bebisen är i himmlen men nu pratar hon bara om bebisen i magen. Får väl förklara lite bättre när hon blir större om att hennes andra syskon finns i himmlen båda två. Skönt att magen växer iallafall, brukar vara ett gott tecken. Måste meddela hur det har gått. Håller iallafall tummarna.
Idag har vi vart och letat overall till Alva med mormor. Fick åka till Mariestad först där de var slut sen till Skövde där dom också var slut och de skulle inte få in några nya på något av ställena. Slutade med att vi hittade en jätte fin overall på sportaffären med matchande mössa för 1 000 kronor. Skönt att det var mormor som var snäll och betala. Alva är iallafall nöjd som fick sin rosa overall men hon var rätt less efter alla dessa affärer så hon var lagom glad när hon provade den 6 overallen...
Nu är det ett år sen vi fick veta att vår bebis skulle försvinna till himmlen och den 2 nov är det 1 år sen bebis föddes. Känns konstigt att det gått så lång tid. Tänkte åka och tända ljus nu i helgen.
Sörjer: Tack. Dagen har gått förvånansvärt bra. Mycket pga bebisen i magen tror jag. Har ju något att se fram emot.
Hoppas din värk snart blir bättre. Hur långt är det kvar?
Ström: Hoppas att Ul gått bra idag.
Ström: Åh vad underbart att det såg bra ut och att ni kunnat berätta för storebror, nu vet snart alla andra också då... :) Barna brukar ju prata en del menar jag.
Mialid: Skönt att det går bra. Lite svartsjuka är ju inte konstigt, det hör väl till. Tråkigt att du är sårig på bröstvårtorna. Det blev jag när jag ammade Alva och då köpte jag silikonhattar på apoteket att sätta över bröstet när hon åt så fick hon suga genom den. Gjorde ont ändå men lindrades lite och de fick chans att läka och sedan gick det bra. Fast är svårare för barnen att få tag på "hatten". Hoppas det snart blir bättre iallafall.
Sörjer: Vad skönt. Få gå hemma och greja lite med bebiskläder och säng och bädda och sånt. Väntar också på att få börja med det. Är ju redan hemma på halvtid sedan 6 veckor men.. har sökt havandeskapspenning från o med den 14 dec så hoppas på att det ska gå igenom och att försäkringskassan beviljar min sjukskrivning då jag inte fått besked än.
Har ni börjat plocka fram några bebisgrejer än?
Sörjer: Jo det finns en hel del att packa fram och tvätta när det närmar sig. Men saknar ändå att inhandla till bebísen men tänkte vänta tills bebisen har kommit och sett om det blir en pojke som vi tror.. har ju mest tjejiga kläder förutom i 50/56 o 62/68 för de kläderna är neutrala. Har inhandlat en söt dress ändå i mörkblått som är till bebisen och en pyjamas. Kunde inte låta bli.
Väntar på att tiden ska gå så jag får plocka fram allt och kolla Alvas gamla kläder. Känns mysigt. Två veckor innan bf så var Alva redan född :) Hoppas på att denna lille rackare också är tidig.
Molla86: Är mycket blandade känslor med att ha mist sitt barn och "fått ett annat" eller hur man ska säga. Lycka till..
Campari: Fy vad jobbigt, man tycker så synd om dem när de bara skriker och man känner sig så maktlös. Alva hade också kolik när hon var bebis.. men som tur är går det över. Hoppas det snart försvinner helt.
Sitter här hemma med Alva som har 39,5 i feber och hosta.
käns otckt med tanke på svininfluensan... Gett alvedon men hon kräktes upp alltihopa och blev jätte leden. Så nu har jag skickat styvmor till apoteket då sambon har vår bil. Hoppas att supparna hjälper bara..
Sörjer: Idag är första dagen som Alva vart hos sin dagmamma igen sedan den höga febern som äntligen gav med sig i tisdags kväll. Alva tjatade hela dagen igår om att hon ville åka och leka med barnen så tyckte att hon skulle få gå idag men blev en kortare dag än vanligt. Jo vi tror att det har vart svininfluensa eftersom det varit hosta o hög feber och att det var så många barn som insjukna samtidigt. Är nu tacksam för att jag vaccinerade mig.
Hur känns det med bf som närmar sig? skönt att det inte är så långt kvar. har ni mycket kvar hemma att förbereda innan bebisens nedkomst?
Hoppas att det går bra med Gizmo, inte lätt att gå långa promenader med foglossningar och sammandragningar. Känns det som om det är på g?
Skönt att alla verkar må bra här inne.
Alva har hållt sig pigg och febern har inte kommit tillbaka, jätte skönt.
Bejbybåm: Då har vi bf nästan samtidigt. Vi har den 12 feb. Men hoppas att bebis ska komma tidigare som Alva gjorde.