• Flissi

Present till liten & föräldrarna?

Ska köpa lite grejer till en kompis som fick en liten v24.
    Han är nu fyra veckor & väger nästan ett helt kg.

När börjar man klä på dem?
    Vilken storlek ska man köpa?
    Ni som fått så prematura barn, vad blev ni glada över att få?
    (Både till bebisen & till er själva)

Tackar jättemycke för lite tips & hoppas att mamman inte tjuvläser ;)

• Svar på tråden Present till liten & föräldrarna?
  • Flissi

Hittade lite fina saker på pytteliten :)
    Finns det andra bra sidor? Vilka märken har så smått som 40 eller mindre?

De flyttar under denna tiden, så massa hjälp till det kommer de självklart att få med packning & upppackning.
    Och mat har jag förstått kan va gott då det mest micras engångsförpackningar. Snart får de förhoppningsvis komma "hem" så då blir det ju lättare att träffa dem. Det kanske finns riktigt kök där också. Just nu är de i Lund 35 mil bort.

• Flissi

Hittade lite fina saker på pytteliten :)
    Finns det andra bra sidor? Vilka märken har så smått som 40 eller mindre?

De flyttar under denna tiden, så massa hjälp till det kommer de självklart att få med packning & upppackning.
    Och mat har jag förstått kan va gott då det mest micras engångsförpackningar. Snart får de förhoppningsvis komma "hem" så då blir det ju lättare att träffa dem. Det kanske finns riktigt kök där också. Just nu är de i Lund 35 mil bort.

• Flissi

Tack för tipsen allihopa!
    Hde tänklt köpa en såndär prem.nyfödd bok på pytteliten, som tur va pratade jag med henne precis innan jag hann beställa & då sa hon att just fått en sån :o)
    Finns ju inte jätteutbud till de små så det blir nog dubbelt av en del kan jag tänka. Så bestämde att köpa lite mer till föräldrarna & bara lite saker till Liten!

• Flissi

Nu har jag äntligen, efter 6 veckor fått träffa min sötevän :)
    De var tvungna att komma hem båda för de ska flytta mitt allt detta nästa helg.
    Iallfall gjorde vi en box med Lundmyrs "pytteliten" kläder (vilka inte alls var så små...tror nog bestämt en normal nyfödd skulle kunna ha 40 ett bra tag!!) & en supermjuk tunnare filt.
    Till min kompis & hennes sambo gjorde jag en "kräftskiva". En korg fylld med allt man har på kräftskivebordet. (Inkl. hattar, ljus & snapsvisor såklart )

Allt var väldigt uppskattat iallafall, men det bästa var ju att få träffa henne & få se Liten på film/foto!!!!

Tack igen för tipsen alla!

Svar på tråden Present till liten & föräldrarna?