• Anonym

Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.

om han bara hade sagt att jag vill inte leva med dina barn så hade jag skitit i honom. Men saken är ju den att han säger att han vill träffa dom och ge dom en chans. För han har ju som han säger ingen erfarenhet av barn. Han tror bara att han kommer ha svårt för att leva med någon annans barn.
    Så frågan är om man ska ge en man me den inställningen en chans?
    Han vill ju ha den chansen men jag har svårt att tro att han kommer ändra sig när han från början har den uppfattning han har.
    Sen kommer det kännas som ett "test" när han träffar mina barn. Känns lite konstigt att han ska träffa dom för att se om han kan tänka sig ett liv med dom liksom.

• Anonym
    Jojjo841212 skrev 2009-08-21 22:04:41 följande:
    jag tar tillbaka mitt förra inlägg, ge han en chans! Jag tänkte på det du skrev nu, det var inte hans plan eller dröm att fastna för nån med barn, han ville ha egna men ingen annans. MEN, nu e han kär i dej som har barn. Kanske att han bara måste vänja sej vid tanken o ta steget, nu verkar jag gött schizo, men alla förtjänar ju en chans, om dom vill ha den.
    Inte om det blir på bekostnad av ens barn. passar inte barnen från början, så kan man inte ta risken. det hade jag aldrig gjort.
  • Anonym

Är det inte väldigt vanligt att killar har denna inställning? Är det inte svårt att träffa någon som vill ha hela paketet om han själv intre har barn?

• Anonym

Jag känner flera stycken killar som inte har barn, men är väldigt barnkära och intresserade av tjejer med barn. De blir kära i tjejen och barnen kommer som en bonus, det är aldrig tråkigt när man har barn, man kan leka med dem och hitta på saker...

en kille sa till mig att han tycker att tjejer med barn tar hand om en kille mycket bättre än de utan, för de är omtänksamma och tar hand om hela familjen så det är en stor plus om en tjej har barn.

• Anonym

Fast jag undrar om man oavsett inställning till barn kan veta om man vill leva med en kvinna och hennes barn inan man ens har träffat barnen? Måste man inte träffa barnen först och se hur det är?

• Anonym

men hur gör folk då?
    alla ni som var ensamma mammor, när fick er partner träffa ert/era barn första gången? Och var han redan innan första mötet tvungen att veta om ni skulle leva tillsammans eller inte?
    Mina barn är båda under 4 år.

• Anonym

Jag hade gjort slut.

Jag förstår honom och hade aldrig blivit ihop med nån med barn (igen, jag har gjort det)

Jag KAN inte leva med nån med barn när jag inte har egna.

Nu när jag har eget barn är det en helt annan sak.

• Anonym

Anonym (-) skrev 2009-08-21 22:00:59 följande:

Jag är ledsen men min uppriktiga åsikt är att han är en helegoist och bara kör sitt eget race. ATt han skall ändra sig fullkomligt och bli den perfekta mannen och familjefadern du önskar dig kommer nog inte hända. Tråkigt - men det låter som om han kör mig dig ordentligt Du är värd bättre. Och det är dina barn också. Jag levde ett par år av mitt liv med en kvinna som bara var "ok" med att pappa hade oss barn. Det har gett sår som inte riktigt läker. Grejen är dessutom att det är inte kvinnan som sårade, utan pappa som ibland lät henne vinna strider, eller som vek undan och tyckte att vi kunde väl re ut konflikterna själva utan hans inblandning. Han svek oss. Inte hon - hon var nog rätt klar med vad hon tyckte redan innan. Så bryt nu innan det går så mycket längre. Även om det är jobbigt.
    Varför är han egoistisk? Det finns ju massor av barnlösa kvinnor som inte vill leva med någon annans barn heller. Nu förstår jag att du är ny här, men häng kvar ett tag och läs på styvförälderforumet så får du se flera sådana trådar.
  • Anonym

Jag tycker att det är dags för din pojkvän, om jag får kalla honom så, att inse att livet oftast inte alls blir vad vi förväntat oss och "planerat".

Livet är just inget vi kan planera, oväntade saker händer ständigt runt omkring oss utan att vi kunnat förutspå och hunnit stoppat dem.

Som att bli nerkärad i en underbar kvinna -som har barn sedan tidigare

Jag brukar själv kalla det "ödet", andra har andra namn för det.

• Anonym

Med så små barn som du har TS så tycker jag du ska skynda långsamt.
    Tänk bara hur lång tid det tar att få barnen inskolade på dagis.
    Tycker du skulle mer ligga lågt och inte forcera detta, han kommer när han känner sig mogen med den frågan.
    Du kan ju också berätta lite om killen till barnen när han inte är med, framför allt 4 åringen. Lite mer "vet du att xxx har flygit flygplan till ett ställe där det finns riktiga lejon" eller "nästa gång xxx kommer kanske du kan fråga om han är bra på att spela fotboll, han kanske vill spela med dig?" och liknande.
    Sedan så tycker jag du ska göra aktiviteter där barnen trivs då ni ses med barnen, så de är glada och nöjda. Kanske åka och bada (då blir det också trötta och somnar gott och tidigt). Eller cykla iväg på en pick nic i närmasta skogsdunge (barn älskar att ha pic nic, det spelar ingen roll om det är minusgrader eller inte).
    Ge dem heller inga söt saker, de blir mer speedade av det och måste springa av sig allt sött.
    Enda gången våra barn får något sött förutom lördag är när vi ska åka hem i bilen och barnen inte ska somna...men det är kanske en gång varannan månad.

• Anonym

Vad glad jag är att min pojkvän med en son sedan tidigare har gjort väldigt klart för mig att jag är precis lika viktig i hans liv som hans son. Bara på olika sätt.

Anonym skrev 2009-08-21 22:10:24 följande:
    Jag tror att även om han kanske kan lära sig att "leva med" att du har barn, vilket ju inte alls är säkert så kommer det att bli väldigt svårt i framtiden. Om man ska leva med någon som har barn så måste man ju ha förståelse för att barnen alltid kommet vara det viktigaste i den andra personens liv? Tror du att han kan det om han är inställd på att de är en belastning? Dessutom, som alla redan har skrivit. Hur tror du att han skulle förhålla sig till dina barn ifall ni får gemensamma?
  • Anonym

Jobbigt att leva i föreställningen att man ska behöva välja någon gång - speciellt eftersom ni verkar ha det så underbart! Tycker bara det är så trist att man som partner till en som har barn sedan tidigare får itutat i sig att man alltid kommer i andra hand. Min pojkvän och jag har ett fantastiskt förhållande vi med och jag är tveksam till ifall vi skulle ha det ifall han gav mig känslan av att jag kom i andra hand. Att älska en vuxen är något helt annat än att älska ett barn (förhoppningsvis)

Anonym (pia) skrev 2009-08-25 08:53:16 följande:

Oj, spännande resonemang...Dock kan jag aldrig nånsin hålla med om det själv... Mina barn(numera är de tonåringar) är det ABSOLUT viktigaste i mitt liv och ingenting kan komma före eller på samma plats som dem. Har efter skilsmässan träffat en underbar man (som inte har barn) och det funkar toppen mellan honom och mina barn och vi har ett fantastiskt bra förhållande. Jag älskar honom och självklart är han en oerhört viktig person i mitt liv.Om jag någonsin hamnar i en situation där jag av någon anledning måste välja...mellan barnen och min partner, då är svaret givet...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-25 08:59:30 följande:
    Jobbigt att leva i föreställningen att man ska behöva välja någon gång - speciellt eftersom ni verkar ha det så underbart! Tycker bara det är så trist att man som partner till en som har barn sedan tidigare får itutat i sig att man alltid kommer i andra hand. Min pojkvän och jag har ett fantastiskt förhållande vi med och jag är tveksam till ifall vi skulle ha det ifall han gav mig känslan av att jag kom i andra hand. Att älska en vuxen är något helt annat än att älska ett barn (förhoppningsvis)Anonym (pia) skrev 2009-08-25 08:53:16 följande:
    Jag tycker inte att handlar så mycket om en eventuell valsituaion, typ "rädda mannen eller barnet ur det brinnande tåget" eller liknande, inte heller att barnet alltid ska bestämma eller att styvföräldern inte räknas till familjen eller något sådant. Precis som du skriver så älskar man barn och partner på olika sätt, så det blir ingen tävling i vem som älskas mest heller. För mig handlar det snarast om hur man ser på livet, att man gör val i vardagssituationer eller fattar större beslut efter hur det påverkar barnet.
  • Anonym

Måste också berätta att jag har aldrig träffat hans föräldrar eller någon ur hans familj och vid ett tillfälle ville hans föräldrar att han och jag skulle komma förbi dom. Men han sa till mig att han inte tyckte att det var en bra ide pga att han inte berättat för dom att jag har barn. Är det en sak man måste förvarna om??
    Tror ni att han skäms för mig? Jag har fattat det som att han inte vill att jag ska träffa dom förän han vet hur det blir mellan oss i framtiden :(

Svar på tråden Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.