• Anonym (-)

Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.

Jag är ledsen men min uppriktiga åsikt är att han är en helegoist och bara kör sitt eget race. ATt han skall ändra sig fullkomligt och bli den perfekta mannen och familjefadern du önskar dig kommer nog inte hända. Tråkigt - men det låter som om han kör mig dig ordentligt Du är värd bättre.

Och det är dina barn också. Jag levde ett par år av mitt liv med en kvinna som bara var "ok" med att pappa hade oss barn. Det har gett sår som inte riktigt läker. Grejen är dessutom att det är inte kvinnan som sårade, utan pappa som ibland lät henne vinna strider, eller som vek undan och tyckte att vi kunde väl re ut konflikterna själva utan hans inblandning. Han svek oss. Inte hon - hon var nog rätt klar med vad hon tyckte redan innan.

Så bryt nu innan det går så mycket längre. Även om det är jobbigt.

• Anonym (-)

Men du, det är ju inte bara det där med barnen som är problemet. Hela han verkar omogen. Att gå runt och inte kalla dig hans tjej i längden för att du har barn. Att inte kunna bestämma sig under ett år.

Självklart kan du fortsätta ha honom som pojkvän ett tag till men att träffa barnen skall inte vara på villkoret "får se om HAN tycker de är ok". Jag tycker det låter som om allt är på hans villkor. Som jag skrev tidigare, du förtjänar något bättre!

Kanske är det så att han skulle förändra sig om han verkligen förstår var du står. Att barnen är ditt prio 1. Det gör han nog bäst i så fall efter att DU tar tillbaka makten och gör slut. Är han något att ha så tar han sig en rejäl tänkare och kommer tillbaka med en betydligt trevligare inställning. Du skulle nog göra honom en tjänst också för han behöver nog också en knuff att fundera på vad han egentligen vill. Vill han inte bo ihop med någon som har barn tidigare så skulle han ju behöva gå vidare nu kan man tycka...

Detta är hemskt lätt för mig att skriva. Förstår att man kanske känner, som ensamstående mamma, att man får vara glad för det man får.

Svar på tråden Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.