Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda

DaVinci skrev 2009-08-21 00:05:13 följande:
    TS, hur mycket kostade det?
    JÄVLIGT MKT.........
  • I have a kid
    Saaaraa skrev 2009-08-21 00:10:42 följande:
    Hur mycket? Blir nyfiken :DI have a kid skrev 2009-08-21 00:08:57 följande:
    3170 STÅR DET på kvittot...

skulle blivit betydligt dyrare hos frissan..... men jag känner en som är frisör å han sa att varför jag blivit nekad å sagt åt att det är omöjligt för mig att bli blond är för att det det skulle ta hela dagen för frisörn att göra det... å det är för jobbigt.
  • I have a kid
    Saaaraa skrev 2009-08-21 01:33:03 följande:
    Jisses! Jag betalade 700 för att bli blond från svart! Det var min bästa frisör någonsin och hon har flyttat till chile :( hahaI have a kid skrev 2009-08-21 01:15:21 följande:
    ja här är det DYRT

då jag gick till frissan skulle klippa håret i etapper å sen tona lite slingor kostade 2500 kr,
  • I have a kid
    Meria skrev 2009-08-21 02:11:45 följande:
    Jisses vad dyrt! Jag har också gått från svart till blond 2-3 gånger de senaste åren. För mig har det funkat med blondering/avfärgning man köper på konsum. 2 omgångar med sånt och sen en färgning med en blond nyans. Funkat prima och jag har inte fått svinto av det heller.
    hur blont??
  • I have a kid
    Meria skrev 2009-08-21 02:15:45 följande:
    Inte platinablond, men det har varit guldblont En av de lite ljusare blonda, kan inte alla nyanserna
    som mig då ville inte ha platina...

så hadde juh fortsatt annars.. men jag är nöjd som guldlock.
  • I have a kid
    SweetLikeSugar skrev 2009-08-21 02:26:07 följande:
    Kan du inte lägga upp en ny bild i bildgalleriet så vi får se? *nyfiken*
    JAPP Då jag laddat kameran.
  • I have a kid
    SweetLikeSugar skrev 2009-08-21 02:26:07 följande:
    Kan du inte lägga upp en ny bild i bildgalleriet så vi får se? *nyfiken*
    så har en bild på galleriet dock så ser håret mörkare ut en vad det är.
    dåligt ljus i toan.
  • I have a kid
    Cattie skrev 2009-08-25 21:37:26 följande:
    Kanske en dum fråga, men vad är avfärning? Skulle vilja fixa mitt hår mörktblont men jag vet inte vad jag ska kolla efter..
    vad har du för hårfärg nu ??

avfärgning är skonsammare en blekning men det är some n slags blekning används till att ta bort t.e.x svart hår eller mörkt eller rött hår.

jag vill inte vara blond nå mer. Så idag ska jag färga håret askblondt

då blir det ljus brunt. (mörkblondt)
  • I have a kid
    OK. Jag är hälften brun och hälften svart brun.. försökte färga mitt hår men de blev kaos. I vanliga fall har jag det ganska mörk brun nästan svart.Jag har alltid viljat haft mörk blond men har aldrig vågat göra det själv och frissan vill aldrig bleka mitt hår heller.Kan man köpa avfärning på vanlig mat butik eller vart då?Står det på paketet då ? För jag har aldrig sett det..
    Hej! på coop & åhlens blandannat kan du köpa avfärgning
    men tänk då på att där du har brunt hår kommer det att bli mkt ljusare och du applicerar avfärgningen där sissta du gör.

Sen så om du INTE står helatiden vid spegeln å kollar hur det blir kan det bli mkt mkt ljusare där.

strunta i verkningstiden som står på paketet det som gäller är hur DU vill ha ditt hår. SÅ när det är ljust nog för dig skölj ut omdelbart.

Nutrisse Blond Extreme Blondering L1+ bleker ditt hår 4-6 nyanser och ger dig den ljusaste blonderingen. Rekommenderas för dig med ljusblont till mellanbrunt hår.
    Kan användas både på färgat och ofärgat hår, som avfärgning av tidigare färgat hår och som avfärgning innan färgning.
    så den ska du ha=)

hahah igår då jag köpte askblond behöver 6 pkt satan va kassören glodde trodde hennes ögon skulle rammla ut =)
  • I have a kid
    Cattie skrev 2009-08-26 12:27:01 följande:
    Hahah ok de var ju ganska många..Hoppas resultatet blir bra.Men behöver jag inte en som rekomenderas från Mörkt hår??
    men avfärgning är det enda som går på mörkt hår och belkning men jag rekomenderar att du avfärgar först.
  • I have a kid
    Blackhead skrev 2013-06-26 18:13:00 följande:
    Hej! Jag har en fråga.. 
    Vilket märke, variant osv är "bäst" för att få en så fin blond som det går från svart utan att håret typ faller av?

Hej! Detta var 2009 när jag SJÄLV blonderade håret! Ångrade mig senare och gick tillbaka till svart! Sen 2012 ville jag bli blond igen !!! DÅ valde jag frisören MYCKET bättre

här kan du se bilder på min resa sista bilden i tråden är som mitt hår ser ut nu =)

www.familjeliv.se/Forum-24-73/m68734889.html
  • I have a kid
    ninnii01 skrev 2014-05-15 18:50:57 följande:
    hej jag vill göra samma sak som du har gjort att gå från svart till blont och jag hade själv rött innan så hur gjorde din vän för att ta bort dom röda tonerna så inte ditt hår skulle se orange ut? Vad använde hon får medel till håret? :)
    Hej! Sist när jag skulle gå från Svart till blond var 2013

Då valde jag att gå till frisör som stegvis gjorde avfärgning
     och sen fick man vänta ett tag göra en till avfärgning
      sen börja bleka upp håret. Jag går nu hos frisör varannan månad
      ca och färgar utväxten + gör en nyanisering  det brukar landa på 1000kr

SÅ mitt råd till dig är att göra det hos frisören :)
Svar på tråden SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda