• Glamrockare

Gillar du att lösa soduko?

Jag är helt frälst o skall nu ta min lunch sätta mig ute o lösa lite soduko om inte sonen vaknar förstås!

det är beroende framkallande!

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 12:09
    För er som inte vet vad det är o vill testa...

O det heter SUDOKU o inte Soduko som jag skrev...

www.sudokukryss.se/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att lösa soduko?
  • La Lola
    Glamrockare skrev 2009-08-20 12:08:02 följande:
    nej förmodligen inte jag o stavning är inte särskilt goda vänner.
    Jag blev bara lite förvirrad eftersom jag sett en annan stavning..
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Miss Lau

Japp, det är ett trevligt tidsfördriv.

• moonweb
    Glamrockare skrev 2009-08-20 12:12:31 följande:
    Vill ni höra ngt roligt! min 3 åring han ser alltid mig (även sin pappa ibland) lösa korsord o sudoku o eftersom jag gör det skall ju han också göra det så ibland om jag missat att lägga undan mina sudoku tidnignar osv kommer jag tillbaka o finner en liten Ludde "kråka" i varje liten ruta. han låtsas skriver i varje ruta, kladdar inte över hela utan skriver litet litet i varje ruta. Det skall börjas i tid!
    Så sött!

Jag löser sudoku på mobilen ibland om jag har lite död tid att slå ihjäl, t.ex. om jag väntar i bilen medan min man springer nåt ärende på stan. Förr löste jag på papper, flera om dagen, men det har jag inte tid med längre.
    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Glamrockare
    La Lola skrev 2009-08-20 12:13:41 följande:
    Jag blev bara lite förvirrad eftersom jag sett en annan stavning..
    no problems....det har aldrig varit min starka sida det där med stavning o efter 5 år i staterna så ja då gick det käpprakt o helsike rentutav sagt jag stavar som en kråka hur jag en bär mig åt o särskriver så mkt att min sambo inte kan läsa vad jag skriver .

Precis när jag kommit hem ifrån staterna åkte jag spårvagn här i göteborg åkte förbi en kåk (hus) som det stod Guns hårsallong o jag fick det till Guns som i vapen o jag visst mkt väl att det inte stod Guns (pistoler) men kunde inte för glatta livet komma på det svenska ordet, utan fick fråga när jag kom hem som en ordblind idiot!
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Bei Bei

Ja, jag har det i mobilen... Så på kvällarna ligger jag alltid en 20-30 min med ett spel och försöker klura ut den svåraste nivån. Den är roligast!

• La Lola

Förövrigt; nej jag hatar detta sudoku.
    Siffror är inte min grej o jag blir rent förbannad när jag försöker.

Alma har ibland haft läxor med sudoku o jag fixar ju knappt de o hon har ju bara gått ut klass 2 än.....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Jossebell

jag var helt galen i dem för något år sedan men nu har jag tröttnat och gått över till vanliga korsord igen. Köper en tidning varannan månad ungefär.

• ebben

skulle ALDRIG slösa tid på nåt SÅ vansinnigt onödigt!

• Angels Fall First

Nej, fy. Jag förstår inte. Jag kan inte!  

mina svenska bostäver kommer och går
Svar på tråden Gillar du att lösa soduko?