Ångrar mig!!!
jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete du ville henne bara väl. Det kan absolut vara svårt att sysselsätta barn hemma. Jag vet, jag har haft en 2 åring, 5 åring och bebis hemma. 5 åringen blev nu 6 år och har börjar förskoleklass, bebisen har blivit 1 år.
Jag sysselsätter mina barn i städningen och matlagning, pyssla (när de mindre sover). Ja det är inte alltid så mycket hjälp att få hjälp av barnen men dom tycker ofta att de är väldigt kul att få känna sig nyttiga. Både 2 åringen och 6 åringen hjälper gladeligen till att lägga tvätt i maskinen eller dammsuga eller baka. Vi försöker träffa vänner med barn osv. 6 åringen hade lite svårt när hon skulle gå från förskolansvärld till att vara hemma men efter en tid varvade hon ner, ibörjan kom hon ibland å sa att hon hade tråkigt men då sa jag bara att hon fick hitta på något att göra. Jag anser att det är lite nyttigt att barn kan sysselsätta sig själva och inte hela tiden matas med aktiviteter men det ser man förståss olika på . Men det var onekligen enklare för mig nu när 6 åringen började förskoleklass och jag bara har 2 barn hemma, det kan jag inte sticka under stolen med. Jag har tyvärr inget bra tips att ge. Känn dig inte som en häxa, du ville henne väl. Det går inte alltid att förutse allt. Jag har hittat kontaktnät av föräldrar man kan träffa då å då genom nätet. Man får ta en vecka i taget och fylla den med aktiviteter.