Kängurumetoden - Hat mot BB - illa behandlad!!
Det låter som att du har haft en hemsk upplevelse
Men måste säga, angående detta med att han är krävande, så är det faktiskt helt normalt. Och också väldigt logiskt och naturligt om du tänker efter, han har ju ändå varit i magen hela tiden. Klart att han behöver och vill ha din närhet 24/7 till en början då. Det är snarare värre med dem som vänjer av detta med sina små bebisar redan från början, de får ju inte sitt närhetsbehov tillgodosett!
Sen är det iofs så att vissa bebisar kräver lite mer närhet än andra, vår tjej har haft ett extremt närhetsbehov som tex har resulterat i att vi inte använde barnvagn det första halvåret, jag bar enbart i bärsjal. Det är förövrigt ett mycket bra hjälpmedel om barnet vill vara dig nära och du ändå behöver uträtta en massa saker.
För oss visade sig dotterns behov redan på BB, hon vägrade ligga i den lilla plastbaljan utan ville ligga vid min sida i sängen, givetvis fick hon det! Jag tycker du ska lyssna på ditt barn, jag förstår givetvis den ilska du känner mot bb och neo men jag hoppas inte det ska förblinda dig gällande ditt eget barns behov. Du måste komma ihåg att han är 100% beroende av DIG den första tiden. Det ÄR krävande med små bebisar Men ooooh så mycket du får igen sedan!
Försök njuta av tiden och av närheten med honom istället, och låt honom anknyta till dig, detta är ju extra viktigt för prematur eftersom ni fått vara ifrån varandra så mycket i början.
Maila mig gärna om du vill prata mer, och försök få någon kontakt som du litar på hos BVC. De kan hjälpa dig att ta dig vidare framåt med din livs levande bebis istället för att tänka på det hemska som varit!