Vitros skrev 2009-09-03 17:53:51 följande:
det där med att det tar så lång tid, är det för att de ska kunna utesluta sjukdomar etc? Är det annat än blodprover de tar?Esska: vet du varför du slipper sprayen, är det för att du kan synka din mens mot mottagaren på det sättet? Tänker mig att jag som saknar egen mens (iom att jag har PCO) så kanske man kan slippa nedregleringen :)HannaS86: tack för svar, lät vettigare. Jag vill som sagt inte ha några pengar för att man donerar, men vill inte att det ska kosta mig en massa heller.Det där med att berätta för andra är svårt, tycker också att folk verkar tycka att man är lite knäpp, fast när jag berättade det för en av mina närmsta vänner i går så tror jag att hon tyckte det var lite bra, men då har hon haft svårt själv för att bli gravid så hon kanske förstod lite av tanken bakom
Ja, det känns lite som folk är så oinsatta oftast, och att det är därför som de inte vet hur de ska ställa sig till det, eller vad de ska säga om det.
Jag tycker det känns lite som man sitter och säger "hör vad duktig jag är då", när
det inte alls är det man säger eller menar. Det handlar ju v e r k l i g e n inte om det, men det verkar vara det andra hör. Eller så inbillar jag mig det, eftersom folk blir lite obekväma och tysta.
Samtidigt känner jag ju massor med känslor nu när allt är i rullning, man tänker på det en hel del. Kan inte låta bli.
Att det tar lång tid handlar väl bara om sjukdomar, om jag förstått det rätt. Vilket egentligen är lite märkligt, eftersom en blodgivare bara väntar 3 mån från första testet till donation...
Esska: Visst skulle du också donera på Huddinge, eller minns jag fel?