• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 10

Vad bra!!! Tack!

• Mjölk
    Quan Yin skrev 2009-08-18 19:38:53 följande:
    Hur kommer det sig att kvinnor inte får veta om det blivit något av de donerade äggen medans män får veta om det blivit något av deras donerade spermier?www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Kliniker.../
    Va? Klart man får veta!
  • Mjölk
    Linda Al skrev 2009-08-16 17:18:28 följande:
    Haha, och det var verkligen på håret. Har någon blivit påverkad i humöret av sprutorna man tar innan donationen förresten? Hur är ni annars i humöret?Själv är jag väldigt känslig för hormonsvallningarna man kan få som tjej då och då i månaden, och är lite nervös för hur jag kan påverkas sen.Känner att jag har dålig koll på exakt vad som kommer att hända framöver, det var ju trots allt ett halvår sedan man fick det förklarat för sig. Jaja, jag får väl bättre koll den 10:ende.
    Jag har inte blivit påverkad faktiskt. Och då pratar du med en kvinna som får kraftfulla ägglossningar, PMS o mens.

Är det prel plock den 10:e september eller?
    Jag har prelplock i vecka 39.
  • Mjölk
    lotuskotte skrev 2009-08-20 16:37:43 följande:
    Måste bara säga att ni som kan och vill donera ägg är guld värda, jag känner stor respekt och ödmjukhet inför er!!
    Tack!
  • Mjölk
    Pricken76 skrev 2009-09-03 18:58:29 följande:
    Hej!Måste bara säga att ni är hjältar.Det är så otroligt underbart att det finns godhjärtade människor som vill ge något så fint till någon annan.Tack vare "min" donator är jag nu i vecka 32. Är så tacksam och glad över att jag också fick möjligheten att vara gravid.Ni är guld värda.Tror knappt att ni kan förstå vad ni ger till någon annan, för det går inte att beskriva i ord vilken glädje man känner när man fått ett ägg som sedan fäster och man är gravid.Tusen miljoner kramar till er underbara donatorer. // blivande mamma nov-09
    Tack tack! Och grattis!

Ska troligen donera vecka 39. Jag har dock fått börja med p-piller den här gången. Förra gångerna tog jag nässpray, det var bättre! Nu har jag haft mens i över TRE veckor!!! Inte kul!!! Ska ta mitt sista piller den 5:e september o sen vönta på mensen. Men jag har ju fortfarande mens, inte skoj. Jaja, måste kolla med sjukhuset imorgon så allt blir rätt. Gör ju det här för en god sak så lite kan jag ju stå ut med.
  • Mjölk
    Linda Al skrev 2009-09-03 20:06:13 följande:
    Men OJ, kan man ha mens så länge med p-piller? Fy sjutton! Jag äter också p-piller, men för mig förkortades mensen snarare. Tack och lov, för det.
    Jag har ju inte tagit p-piller på jättelänge så det var som att börja om igen och då kan det ta tid innan kroppen ställer in sig. Som tur är ska jag ju bara äta p-piller tills på lördag!
  • Mjölk
    Linda Al skrev 2009-09-03 21:30:17 följande:
    Ok, vilken osis för dig Jag har i princip inte ätit p-piller förr (gillar egentligen inte tanken på att äta medicin som stör i kroppens egna funktioner). Så jag hade tur.Men vad skönt för dig att det snart är över! Vet du om det brukar ta lång tid innan mensen kommer efter att man avslutat med p-piller?
    Jag tog ju p-piller från att jag var 15 tills jag skulle skaffa barn, dvs tills jag var 30. Slutade med p-piller o fick en "pillermens" sen blev jag gravid. Sen har jag haft spiral för jag ville heller inte ta p-piller mer. Men så skulle jag det tydligen inför donationen (sprayade ju de andra två gångerna). Mensen ska ju komma bara nån dag efter att man tagit sista pillret, men grejen är ju att jag fortfarande har mens så hur ska jag veta när den "riktiga" pillermensen startar? Mysko det här.
  • Mjölk
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-04 20:30:51 följande:
    Hej! Jag ville bara stämma in i Pricken76´s tack till er fantastiska tjejer!! Tack för att ni står ut med alla hormoner, kontroller, människors otänksamma uttalanden mm för att ge oss som inte har egna fungerande ägg chansen att trots detta få bli mamma. Ni är helt underbara!//En tjej som hoppas bli mamma via äggdonation
    Tack så mycket! Det värmer att få höra! Håller tummarna för er!
  • Mjölk

Ikväll börjar jag med sprutorna så nu drar det verkligen igång igen! Äggplock i vecka 39 antagligen. Ska bli spännande att se hur mycket det blir den här tredje och sista gången jag donerar.

• Mjölk
    Linda Al skrev 2009-09-09 20:31:35 följande:
    Oj, vad spännande! Hur har det gått de tidigare gångerna du donerat? Har det blivit någon graviditet? Har du donerat till ett eller två mottagarpar tidigare?
    Jepp, spännande.

Första gången blev det bara 6 ägg så då blev det "bara" till ett par. De fick barn i december (o har embryon kvar i frysen)! Andra gången blev det 11 ägg som delades upp till två mottagarpar. Ett av paren fick barn i februari (+ ägg i frysen). Det andra paret blev inte gravida, men de har i frysen. har inte kollat på ett tag nu om hur det gått sen.

Hoppas på att det blir bra med ägg den här gången också. Jag kör en annan behandling den här gången, antagonistschema. Sen fick jag gå på p-piller den här gången itsället för nässpray.Men jag hade nog velat ta spray istället, eftersom jag reagerade så på p-pillret och blödde hela vägen fram tills att jag fick min "riktiga" mens, dvs nu. Alltså har jag nu haft mens i över 4 veckor...
  • Mjölk
    HannaS86 skrev 2009-09-16 11:47:40 följande:
    Mjölk: 4 veckors mens låter inget kul :(Jag ringde SU igår för att höra hur det gått för mottagarna. 2 par har fått barn (från donation 1 och 2)2 par har fått missfall (från donation 2 och 3)2 par tog det sig inte för (från donation 1 och 3)Av de som fick missfall o inte tog sig för har alla ägg i frysen men inga har försökt igen ännu. Lite synd, men 2 är ju inte så dåligt ändå.
    Låter som bra resultat för dej (eller paren...)!
    Jag ska plockas på tisdag! Hoppas på bra resultat. Det fanns ca 16 blåsor i fredags o 12 av dem var stora nog att innehålla moget ägg.
  • Mjölk

Det blev 12 ägg! Så de delades upp till två par, känns bra! Jag har ju lite ont i magen o underlivet förstås...men det är det värt!

• Mjölk

Hej på er! Längesedan man skrev här.
    Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!

• Mjölk
    Esska skrev 2009-11-10 20:52:40 följande:
    Åhhh vad roligt!!!!
    Ja!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10