Rolex, Breitling och andra dyrare klockor
Bland oss tjejer så är det väldigt enkelt.
Breitling är en klocka som känns modern och modemedveten och vi vet att de är dyra, de flesta modeller i alla fall. Sedan finns det givetvis budgetmodellerna.
Rolex är fina klockor och minst lika dyra som Breitling, men det är bara något otroligt gubbigt över dem och de ser enkla ut i sina utföranden, det är inget speciellt med hur de ser ut. Visst, det finns alltid flaggskeppsmodeller med diamanter och solitt guld hos flera klocktillverkare, men de är ovanliga och vi förknippar inte flaggskeppsmodeller med något varumärke. Det är intrycket av de vanligare modellerna som styr hur vi ser på varumärken.
Ta Volkswagen till exempel. Om du frågar tjejer, dvs tjejer som kan bilar någorlunda, vad de tycker om VW så kommer de att tänka på Golf, Passat och någon skåpbil kanske. Sedan att de har den där riktigt dyra flaggskeppsmodellen som börjar på boksatven P och kostar över 1 miljon kronor är ointressant därför de är så ovanliga.
Därefter kommer Rado, som känns modemedvetna och som ett diskret val av någon som kanske föredrar krantigare design eller som vill tona ner sig en aning. Alla killar vräker sig inte.
Alla andra märken som Omega, Tag Heuer, Patek, Weill och många fler hamnar i whatever-korgen. Det spelar ingen roll hur dyra klockor de har eller hur fina de är. Tjejer bryr sig inte om dem, vi sitter inte och pluggar klockpriser, det handlar om image, varumärkets styrka och modemedvetenhet när det kommer till killars klockor.
Sedan kan ni argumentera mot det jag sagt och säga att det är 'fel', men det förändrar inte att jag har fler väninnor än vad som går att räkna och detta är hur tjejer ser på klockor och till viss del varumärken i allmänhet.
Avslutningsvis vill jag säga att långt ifrån alla tjejer bryr sig om klockor eller andra ägodelar som en kille har. Tjejer gillar oftast killar för vilka de är eller för hur de får tjejen att må. Men bland de tjejer som lägger märke till fysiska ägodelar som klockor så är det som jag sade.
I grund och botten så var det tjejers åsikt som ni var ute efter antar jag. Killar försöker egentligen aldrig imponera på andra killar utan det är tjejer som killar vill imponera på. N'est pas?