Tack för kvällens stora skratt i din beskrivning.
Du verkar kunna det här med klockor. Jag är faktiskt inne på din linje. Jag tycker också att Breitling är finare än Rolex på alla sätt och vis. Den enda Rolex jag riktigt gillar är Yachtmaster och förmodligen för att den liknar en Breitling ganska mycket.
Jag kan fråga en miljon frågor om klockor om du vill, det är ett stort intresse för mig.
Och förstoringsglaset håller jag verkligen med om att det förstör hela looken.
Vassandra skrev 2009-08-14 23:01:08 följande:
Varsågod. Bara EN fråga till? :( Visst, på ett ekonomiskt plan känns Breitling och Rolex som likvärdiga. Det är ingen som skulle tro att en kille som har en Rolex är fattigare än en med Breitling. Det är heller inte att vi anser att Breitling är 'tuffa', utan det handlar om hur dem ser ut fysiskt. Breilting är snirkliga, med eleganta visare, genomtänkta urtavlor med pärlemorinslag i vertikala ränder, den tjocka ringen runt urtavlan har fyra större kyrkanter som ibland har stenar på sig. Det är kombinationen av krom och guld på ett smakfullt sätt, det gnistrar om dem och de är verkligen snygga. Rolex är trista, de är platta, har en taggig tjock ring runt urtavlan, tråkiga visare, bara små pluppar till klockslag oftast och så numero uno joykill - förstoringsglas. "Om jag måste ha ett förstoringsglas på min klocka så är det nog dags för mig att dö av ålder snart." Så tänker vi tjejer. Vi tar ett exempel för att illustrera: Vassandra: Vad har din nya kille för klocka? Petra: En Rolex. Vassandra: Jaha, är han äldre? Petra: ... Vassandra: Vad blir det väder ikväll, vet du? Det sagt, så skulle jag aldrig fråga en sådan sak om en väninnas nya pojkvän. Vad han har för klocka är sådant som jag ser om jag träffar honom.