• jaghopparhögt

Rolex, Breitling och andra dyrare klockor

Jag ärvde en Patek Phillipe för några år sedan men jag har ingen aning om hur mycket den är värd och vilken modell det är.
    Såg dock ut som vilken dyr klocka som helst enligt mig =p

• jaghopparhögt
    heter skrev 2009-08-14 22:30:41 följande:
    Vad kul! Använder du den eller gillar du inte modellen?
    Nej, först och främst så är det en herr klocka, tror jag. Han som jag ärvde den av var ju man så...visar hur mycket jag kan om klockor.
    Sen så gillar jag inte riktigt att bära klockor och den är alldeles för dyr för att jag ska vilja gå runt med den.
    Skulle gärna skriva modellens namn och få lite mer info om den av er som har koll på såna klockor men tyvärr så är den och alla papper till den bankfackat.
  • jaghopparhögt
    Vassandra skrev 2009-08-14 23:32:27 följande:
    Tro mig, den där konversationen är tagen ur verkliga livet, bara namnen har ändrats för att skydda de oskyldiga. Sådana saker dyker upp i konversation så ofta i tjejsällskap, inte bara klockor, utan allt möjligt. Det blir emellanåt kommentarer som 'Är han äldre?'Detta är för att tjejer ser tillhörighet på fyisiska saker - att ett visst ting är antingen oberoende av ålder, passande för unga män, eller passande för äldre män. Ett bra exempel är BMW versus Mercedes. Killar under 40 kör BMW, resten kör Mercedes. Tjejer föredrar BMW mycket med hänvisning till detta. Detta är ett bra exempel på hur varumärkens styrkor fungerar. Det är bara en handfull tjejer som känner till att Mercedes är dyrare att köpa än BMW. Trots detta så föredrar tjejer BMW - det handlar inte om kostnaden - det handlar om vad varumärket utstrålar och representerar. Där har BMW en sportig framtoning som känns vind för våg, litet rå och samtidigt sofistikerad. Mercedes å andra saidan - ja, de känns som Rolex.Men återigen, de flesta tjejer bryr sig inte om varken bilmärken eller klockmärken.Jag vet inte vad en Yachtmaster är och kan inga andra modeller heller för den delen. Jag kan se skillnad på en dyr Breitling och en av de billigare. Det finns heller inga andra tjejer som kan klockmodeller på den nivån som killar kan.
    Intressant, men detta måste väl enbart gälla arbetarklass/medelklasstjejer som dejtar killar ett snäpp upp på skolan?
Svar på tråden Rolex, Breitling och andra dyrare klockor