kardemummakrydda skrev 2009-08-15 20:26:35 följande:
Så bra. Fick höra från äldre generationen att så små barn ej bör titta ut och för mycket intryck men jag lyssnade på mitt lilla barn och tog upp henne. Funderar ibland om det är därför hon vaknar på natten. Vi nattar henne vid 19.00 eller 20.00. Så vaknar hon oftast vid 23.00 en gång. Så sover hon til 07.00 och vill gå upp. Ibland redan vid 05.00. Så det är sönderhackat "schema". Vet ju många ettåringar som sover non.stop...
Mmmm.... liksom min första. Från 8 v sov han 20.00-08.00. Toppen tänkte jag - vi har gjort rätt.... Tvåan kom. 06.30 vaknade hon och hade då velat ha välling på natten också. Det var på tok för tidigt tyckte vi och efter ett tag gav det med sig. Två som sov bra betydde ju antingen att vi helt enkelt var exemplariska föräldrar eller att vi helt enkelt fick såna barn. Trodde vi. Till vår trea kom. Efter att i 1,5 år gått upp mellan 4 och 4.30 och dessutom givit välling ett par gånger per natt ser vi nu en ljusning. Numer vill han ha en flarra på natten och sover till 06.30. Riktigt riktigt länge....