• Lusthan

är jag så ung?

Jag tycker också 19 är ungt. Fick barn någon månad innan jag fyllde 19. Tyckte inte då att jag var ung men nu när jag är 26 år gammal så inser jag verkligen hur ung jag faktiskt var... Jag har dock tagit hand om sonen sen han föddes. Har barnvakt ibland, festar emellanåt men det är inget överdrivet med något av det.

• Lusthan

Leka eller inte leka med sina barn tycker jag känns som en väldigt oväsentlig sak att diskutera då jag fick sonen när jag var ung och jag leker inte med han. Jag spelar gitarr med han nu och försöker lära han det men det kallar jag inte för att leka. Jag har i princip aldrig suttit ner på golvet med hans bilar eller My Little Ponys och lekt med han. Leka får han göra med sina kompisar eller själv. Jag gör andra saker med min son, lagar mat, spelar gitarr eller vad som helst. Men just leka känns inte som något som jag ens vill göra tyvärr.

• Lusthan

Jag tror inte att man ska koppla ihop ålder med hur man leker med sina barn. Nu är jag en ung förälder och har väl inte så mycket att ta åt mig av egentligen. Jag vet att jag inte är en dålig förälder för att jag inte leker med sonen och jag vet att det inte har med min ålder att göra. Nu är jag förvisso hela 26 år men räknar mig fortfarande som förhållandevis ung.

Jag förstår hur du tänker när det gäller det att unga kanske skitar ner sig mer för sina barn. Men det är nog inget man kan generalisera tyvärr. Precis som att man orkar mer när man är ung jämfört när man är äldre.

Svar på tråden är jag så ung?