• Ajlil

är jag så ung?

Klart du är ung men inte för ung!  Jag var själv 19 när jag fick mitt första barn!

• Ajlil

Jag läste nyss i en tråd där en tjej på 27 berättade att alla kompisar var negativa till att hon ville skaffa barn redan.

• Ajlil

Jag tycker jag ser yngre människor få barn hela tiden!! Trodde det var vanligare nu igen!

• Ajlil
    pussgurkan86 skrev 2009-08-13 12:21:42 följande:
    ojdå i Lund är det inte så vanligt med att man får barn tidigt.
    Har en teori om att det är vanligare på mindre orter!
  • Ajlil
    Sennaboo skrev 2009-08-13 12:37:38 följande:
    Tror du att det hänger på ålder och inte på personlighet ifall man vågar "göra bort sig" för att ha roligt med barn?
    Ja precis där håller jag inte riktigt med, ung i sinnet kan man väl vara även som "äldre"! Själv var jag 19 år när jag fick barn men vågar inte göra bort mig för det, så det har nog med personlighet att göra!
  • Ajlil
    julanta skrev 2009-08-13 12:46:47 följande:
    som jag svarade så TROR JAG kan det bero på många olika saker även personligheten men också ålder.
    Du får tro vad du vill självklart Jag svarade bara emot med vad jag tror
    Det har enbart med personlighet att göra och inget med åldern... av erfarenheter! 
  • Ajlil
    hewa skrev 2009-08-13 12:50:22 följande:
     Teorin om att yngre är mindre rädda att göra bort sig och därför sitter i sandlådan och gräver mm ger jag inte ett rött öre för, snarare tror jag det kan vara tvärtom, att en äldre förälder för länge sedan slutat försöka bevisa något för omvärlden och därför inte bryr sig ett smack ifall grannarna tycker man är fjantig. Mest beror det nog på personlighet, jag tycker själv att det är extremt tråkigt att sitta i sandlådan. Däremot kan jag springa och busa, hoppa i vattenspridaren och annat kul med ungarna.
    Håller med om det! Jag är inget för att fjanta runt med min barn... jag är nog ganska tråkigt tyvärr (stackars min barn). MEN! Ibland försöker jag ändå bjuda på mig själv för mina barns skull naturligtvis
Svar på tråden är jag så ung?