• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

{#lang_emotions_smile}
    geten skrev 2009-10-26 11:27:55 följande:
    Bette: Tack! :-P Kram
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-10-27 07:58:56 följande:
    Ingen lill-prick ännu. Men snart så. Emmy, vad härligt med bubblande skratt Mer av det vill vi ha. Geten: Grattis till mensen, inte ofta man kan säga så. Hoppas hoppas det fungerar med frysisen nu. Har läst på olika ställen att man har större chans att lyckas med ett fryst embryo. Vi får hoppas det stämmer Nu ska jag ut i regnet.
    När packade du/ni väskan till BB. Jag skall packa den den här veckan tror jag, lite smått i alla fall, kanske inte alltihop, men lite kläder och så där.

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-10-27 21:17:10 följande:
    Estra: Vad skönt att du fick göra ett vul och extra super skönt att du fick ett bra besked. Men jag förstår att blödningarna är så frustrerande. Ta hand om dig nu, så hoppas vi att du snart slutar blöda. Håller tummarna hårt. Amelie: Ja du, lite pirrigt är det. Fortfarande inte några värkar eller ens lite molvärk, bara en stor bebis som rör sig så man tror man ska sprängas i bland. Men jag ska inte klaga, det är rätt skönt att vara hemma själv och läsa och kolla på film, så varför ha bråttom när man har det så bra?
    Det ska bli spännande och höra om ni får en kille eller tjej tycker jag.

Bette
  • Bette

Var hos bm igår och allt är bra med parveln. sf mått 34 så han växer så det knakar.

Bette

• Bette
    Emmylou skrev 2009-10-29 16:31:51 följande:
    Hej på er! Estra- google är min husguru också, där kan man lösa livets gåtor Hur man klarade sig utan är ett mysterium. Tiden flyger fram, nästa vecka är snart här & då ska allt se bra ut på VUL! Ser fram emot att läsa om det pickande hjärtat GO Pricken! I morgon kommer min lillebror & svägerska från Malmö. Min storebror kommer också hit. Så vi får fullt hus av öldrickande människor i helgen. Carlsbergs alkoholfria för egen del. Ska bli kul att ha dom här! Kram till er alla!
    Men man får dricka lite alkohol även om man ammar, det är nya rön nu. Ha en supertrevlig helg allihop.

Jag kommer också ta det lugnt med den varan, men lite kan man nog dricka, smaka ändå.

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-10-30 13:52:44 följande:
    Hallo girls! Jag har lyckats dammsuga bort knappen som man gör stor bokstav med, men det går ändå... Villsågärna- Kul att det går framåt! Som tidigare skrivet, tiden rusar i väg- mars är inte långt bort. Håll ut! Bette- jag har koll på de nya rönen ang alkohol & amning. Men, jag resonerar som så att jag kan lika gärna låta bli för det mesta. En "riktig" öl kan jag absolut ta, men eftersom jag sen vill övergå till alkoholfri kan det vara bäst att inte smaka den med alkohol för då smakar den andra svagdricka sen.. Kan dricka ett halvt glas vin till maten ibland. Men, det handlar ju om mer än om alkohol går ut i modersmjölken, man ska ju orka ta hand om sin bebis också & tex gå upp på natten. Snart kommer mina bröder & svägerska. Hoppas ni får en mysig helg allihop! Pricken- kanske bebis-helg för dig
    Håller med dig, man vill ju inte bli alldeles slut och kanske lite ostadig. Jag kommer ta det väldigt lugnt i början. Men som du säger ett halvt glas vin och massa vatten.

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-10-31 14:20:36 följande:
    Leiben: Skönt att ni snart är igång. Vi lyckades på första färsk försöket, fick inget till frysen. Japp, kvinnor kan... så tänker jag med. Läste en studie om kvaddlar vs akupunktur. Den visade att kvaddlar ( sc, inte intrakutanat) var det bästa. Så det är vad jag ska be om. Verkar dumt att ta intrakutant eftersom det är mer smärtsamt. Men akupunktur kanske är bra för att lugna kroppen. Ja ja, vi får se vad som blir. Have fun// prickis
    Det ska bli så kul att se när det blir en liten ny prickis som kommer, hoppas att det kommer gå jättebra för er. Tänker på er, det är så mysigt med de små krabaterna. Jag har fått tid nu för mitt planerade snitt det blir den 1/12. Min kille ligger i säte och dessutom är det en stor bebbe.

Bette
  • Bette
    AnkieG skrev 2009-11-02 20:30:33 följande:
    Hej på Er! Idag blev jag sjukskriven för mitt blodtryck stiger och det finns spårämnen av äggvita i urinen men det är ju inget emot mina fötter och ben. De är så jidrans svullna så jag kan inte ens köpa studstrumpor på apoteket... För att inte tala om hur ont det gör att gå eller sätta sig ned. Fick göra ett extra tillväxtultra idag för att kolla att den lilla bråkstaken växer som hon ska och hon ligger lite under den normala men följer sin egen.. Ha det gott!
    Vad tråkigt att bli sjukskriven men som sagt superbra att de håller koll på ditt blodtryck och urin. Vilken vecka är du i nu?

Kram

Bette
  • Bette
    AmelieS skrev 2009-11-03 08:15:35 följande:
    AnkiG, åh vad jobbigt det låter. Jag lider med dig. Bra att du blev sjukskriven. Jag undrar också vilken vecka du är i nu? Mitt besök hos BM gick bra. Jag känner henne sedan tidigare. Hon tog blodprover och jag fick lämna urinprov. Blodvärdet var bra, behöver inte äta järntabletter, och blodtrycket också bra. Vi fick med oss en massa papper och svara på frågor om vår bakgrund, ev sjukdomar osv. De erbjöd mig ett extra UL i v 14 och jag tackade ja till det.
    Det låter toppen, skall ni göra NUPP/KUB?

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-11-03 10:16:34 följande:
    Vad har du för HB värde? Bra att din BM rekommenderade dig att INTE ta järntabletter i onödan. Tyvärr så säger många BM att det är bra med högt HB värde, men det är det verkligen inte. Jag har för högt (1 år sedan hade jag 156, vet ej vad jag har idagsläget), försöker undvika all mat med järn. Googla på högt HB och gravid så får man upp skrämmande läsning. Högt HB kan innebära att blodet är tjockare och att det är risk för fosterdöd pga proppar i moderkakan. Finns en forskningsrapport som karolinska institutet publicerat kring detta. Vill absolut inte skrämma dig och jag antar att du bara har normalt HB. Detta gäller bara om man har för högt, ej normalt. Precis som pricken skriver så brukar det för de flesta sjunka i vecka 20. Men pricken då, jag trodde du var inne och ploppade ut lillpricken!!! Ack så fel jag hade
    Hur går det för dig Estra, är det VUL imorgon för dig?

Bette
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5