• Pricken76

ÄD på KS Huddinge Del 5

Estra: Vänta du bara, snart har du dina stoooora bröst.
    Mina är stora nu, väntar med spänning på hur hemskt stora de kanske blir när mjölken rinner till. Sedan är det bye bye forever och välkommen skinnlapp.
    Tröttheten kom nog i vecka 6 och den är total, tar helt över livet. Höll i sig till vecka 10. Rätt tidigt blev jag också extra hungrig. Åt extra mellanmål både fm och em.

Så vänta du bara, det kommer symtom

Hoppas du slipper illamåendet bara, för det verkar inte så roligt.

Vad jag är glad för din skull!!!

Geten: Önskar dig lycka till på nästa försök. Börja häng i vår tråd så kommer du få ett plus. Här delas det ut plus till alla. Och vilken födelsedagspresent det blir...

Amelie: 25 maj, vilken härlig tid att få barn på. Du kanske tycker att det är lång tid kvar, men jag lovar, det kommer gå fort. Jag kan inte fatta att jag varit gravid i 38 veckor nu. Det har gått sjukt fort. Men det första 12 veckorna var nog de segaste...innan man på något sätt kunde andas ut lite.

• Pricken76

Estra: Föstår verkligen din känsla över att inte kunna ta in beskedet. När man väntat så otroligt länge efter ett + på stickan, så tror man inte på det när det väl är där.

Geten: Det finns obegränsat antal plus här, så stanna kvar du.

Jag mår toppen, ingen värk på gång . Svullna händer och fötter, sura uppstötningar och en bebis som rör sig mycket, hela magen vobblar när den håller på. Undrar så när det är dax!!!

• Pricken76

Hej hej!
    Amelie:
    Vi vet inte könet, så det ska bli riktigt spännande att snart få svaret
    Så vi kör på vit och beige garderob här.

Emmy:
    Kan tänka mig att det är svårt att veta hur man ska klä den lille så här års... det är rätt svårt att klä sig själv. Fast jag har väl det ganska lätt eftersonm garderoben är rätt begränsad. Är glad att det inte är så kallt, för då vet jag inte riktigt vad jag skulle ha på mig. Finns inte tillstymmelse till att knäppa kappan om man säger så

Geten: Håller tummarna för att ni får en ny behandling innan jul

Här händer inget... Men man kanske inte ska vara så ivrig. Tids nog kommer den med buller och bång. Men jag skulle hemskt gärna slippa att bli igångsatt. Så sänd gärna lite igångsättnings-tankar till bebben snart...typ om en vecka eller så.

Trevlig kväll till er.

• Pricken76

Amelie & Estra: Både jag och Emmylou hade blödningar i början av graviditeten. Det är helt normalt, men självklart så blir man skraj att något ska vara fel.

Ta en extra proggis som Bette säger.

Lycka till båda två.

• Pricken76

Geten: Vilken bra nyhet. Då får du se till att mensen kommer helt enkelt. Har man benägenhet att få migrän så är det väl klart att den kommer nu när allt är "över". Hoppas det känns bättre nu.

Emmy: Vad duktig du är. Jag vill också göra egen mat om jag orkar. Då vet man vad pyret får i sig. Även om jag säkert tror det kommer slinka ner en hel del barnmatsburkar under åren.

• Pricken76

Amelie: Jag hade också mensvärk, så det behöver inte betyda något.Det är något på gång i livmodern, så det är inte så konstigt det kan smärta.
    Ta extra proggisar...det är helt ofarligt. Hoppas det blir bättre och vad skönt att du får komma på koll redan i morgon.

• Pricken76

Vad är det frågan om.. ska alla blöda samtidigt. Vad skönt att allt var som det ska Bette.

• Pricken76

Estra: Neeej, fy vad jobbigt. Åker du in till sjukan nu och kollar upp? Jag tänker fortfarande hoppas i varje fall. Många kramar till dig.

Emmy: Det låter som du får gå tillbaka till din hederliga sax eller kanske öva med nagelklipparen på mannen . Hoppas tummen repat sig nu. Spännande med första vaccinationen, ladda med lite Alvedon i fall det blir feber och gråt.
    Skönt att du äntligen har bil, hoppas du kan göra någon roligt utflykt i helgen.

Amelie. Vad skönt att allt är bra

Ankie: Vad spännande med en tjej. Skönt att allt är bra med magen. Det tickar på för dig. Passa på att njut, den sista tiden går så otroligt fort. Jag kan inte fatta att jag är i vecka 39. Vad har jag gjort i alla dessa veckor?

Heja Estra!!!

Ha det girls// Prickis

• Pricken76

Estra: Det var hcg jag tänkte på, du måste få en remiss av någon för att kolla det, du kan ju alltid testa att åka till närakuten/akuten och be om provet. Om du berättar om ÄD och långvarig infertilitet så förstår de nog din oro.
    Det är förtidigt att se någon hjärtverksamhet (precis som Bette redan skrivit), så det funkar inte.

När jag ringde till Huddinge om min blödning, så sa de iofs att det är inget vi gör något åt, det är bara att vänta till vul v 7. Så vi väntade och väntade och var helt säkra på att det inte fanns något hjärta där inne.
    Så blev det äntligen dax för vul och trodde inte det var sant när jag såg ett litet hjärta picka.
    Men du kan ju alltid försöka få till ett blodprov.

Åh vad jag tänker på dig.

Ringde aldrig Huddinge tillbaka?

Ta hand om dig nu. Många kramar.

• Pricken76

Estra: Helt klart rätt gjort av dig att shoppa. Hoppas håret blir super snyggt
    Hoppas du får en skön helg nu och att du kan ha lite kul. Kramar

Jag är så glad över att jag hittat denna hemsida, det är så skönt att "umgås" med andra människor som vet vad man går igenom. Når någon berättar om en blödning tidigt i grav och man själv haft det, så förstår man känslan som den andra personen har. Sorg/rädsla/ hjälplöshet/ oro mm Man känner verkligen med den andra. Ingen som inte gått igenom det vi har gjort kan omöjligt förstå vad vi känner.

Tack för att ni finns.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5