• AnkieG

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hallå där!

Här kommer en hälsning från Öland, vi har det superbra, vädret är helt ok och bebben sparkar för fullt.
    Väntar tills september då jag får gå tillbaka till bm för att kolla att allt är bra, har inte vart där sedan ul v.18 och då tog de ju inga prover( det gjorde jag i maj) så det känns länge sedan allt kollades upp.

Ha det gott!

• AnkieG

Pricken76:

Jag mår oförskämt bra, har inga problem alls peppar peppar.

Enda "problemet" är att jag blir mätt så fort så min man får äta upp det som jag inte orkar så han håller än så länge jämna steg med mig haha.

Tjingeling

• AnkieG

Hej på Er!

Här är allt bra, packar på och vilar haha.
    De ringde idag och sköt upp min tid till barnmorskan grr, har ju inte vart där sedan i maj så jag vill verkligen gå men det blir nu 1,5 vecka senare. Men men den som väntar på något gott...

Jag tror inte jag ska vaccinera mig, det känns så oprövat och tänk om bebben skulle få någon biverkning..
    Det är jättesvårt men jag tänkte prata med barnmorskan när jag väl kommer dit.

Ha det gott!

• AnkieG

Bette: inte kul att ha ont, hoppas att det blir bättre nu när du gått ner i tid.

Här är det full rulle med packning, men jag är jätteduktig och lyfter inget tungt. Har precis som Bette lugna perioder mellan intensiva sparkar.
    Däremot har jag fått svullna fötter vilket jag inte har haft förut...

• AnkieG

Hej hopp,

Bette: har du hört något mer om vaccinationen?
    Tänkte diskutera med barnmorskan nästa vecka när jag äntligen ska dit!

Pricken76: Skönt att du får ta det lite lugnt nu så du vilar upp dig ordentligt.

• AnkieG

Hej Allihopa!

Nu var det ett tag sedan jag var här inne men nu har vi i alla fall flyttat (förra helgen) och jag sitter och vilar med fötterna högt, de är så härligt svullna haha.
    Är nu i vecka 29 så det går framåt och har tid för tillväxt ul om en månad så då hoppas jag att vi kan se vad det är för ett lite pyre som lever rövare i magen hela tiden.

AmelieS: Grattis till pluset, vilket tråd det här har blivet...

• AnkieG
    Pricken76 skrev 2009-09-27 10:42:13 följande:
    Samarin 74: Hej! Första gången var vi par 2, fick inga ägg, sedan var vi par ett 2 månader senare och då fick vi ägg. Så jag tror att det kan gå fort för er nu. Vi fick inte börja hemutredning innan vi var helt klara med Ivf/ÄD och nu känner vi oss nöjda med det. Hade nog känts lite jobbigt att vara helt fokuserad på 2 saker samtidigt för oss. Men jag kan verkligen förstå att det känns som att tiden tickar och man vill alltid vara steget före. Frustrationen över att inte veta när man får barn är hemsk. Prata med HS och kolla läget hur det ser ut för er. Till oss så sa dem ganska fort hur det skulle bli eftersom jag skulle nedregleras innan.... Önskar dig stort lycka till. Ankie: Välkommen tillbaka, det var ett tag sedan nu. Wow vecka 29. Det går undan. Du kör med stödstrumpor va? Jag har lite smått svullna händer, gör liksom ont när man knyter händerna. Fötterna/benen är helt ok, kört med stödstrumpor (nästan dagligen) sedan v 20. Är rädd för åderbråck Ha en skön söndag allesammans.
    Jo jag kör med stödstrumpor och oxå jag börjar på ont i händerna. Från att inte ha haft några krämpor alls i 6 månader så börjar de så smått komma men men det är ju så det är. Det värsta är att jag har börjat sova dåligt, snurrar som en valross i sängen..
  • AnkieG

Amelie S: Grattis, visst är det än härlig känsla när man får bekräftat att det verkligen finns något där inne.

Bette: va skönt att vara ledig redan nu, jag jobbar i 6 veckor till om allt går bra, mår ju kanonbra just nu iaf och sen tar jag semester och kompledigt innan jag börjar med mina föräldradagar i Januari någon gång.

Coulis: Passa på att göra saker, är nu i vecka 31 och det börjar bli lite småjobbigt med vissa saker såsom ta på sig skorna haha...

Emmylou: låter som om ni har det underbart.

Ha en trevlig helg!

• AnkieG

AmelieS: Även jag hade en blödning och jag gjorde som de sade här med en extra vaggis och tog det sedan lugnt resten av den kvällen och det gick ju bra för mig med.

Var idag på ultraljud v.32 och det var rätt tydligt att det var en liten tjej om inte bebben har gått i skola hos Christer Lindarw...
    Tog även svinis så jag är lite öm i armen.

• AnkieG

Estra: Det kommer nog att gå jättebra för dig för detta är ju en lyckotråd..

Är det någon som har stora problem med svullna fötter och ben?
    Tyckte att jag har glidit genom den här graviditeten nästan på ett räkskal med väldigt få problem men nu!!!
    Mina fötter och ben är enorma och jättesvullna, använder ju stödstrumpor men mannen är helt förstörd när han får dra av dem på kvällarna och ser hur de stasar åt.

Ska ju till BM nästa vecka och kollar ju då naturligtvis äggvitan men ändå....
    Det till och med stramar i knäveckan och mina lår ska vi inte tala om haha.

• AnkieG

Hej på Er!

Idag blev jag sjukskriven för mitt blodtryck stiger och det finns spårämnen av äggvita i urinen men det är ju inget emot mina fötter och ben.
    De är så jidrans svullna så jag kan inte ens köpa studstrumpor på apoteket...
    För att inte tala om hur ont det gör att gå eller sätta sig ned.
    Fick göra ett extra tillväxtultra idag för att kolla att den lilla bråkstaken växer som hon ska och hon ligger lite under den normala men följer sin egen..
    Ha det gott!

• AnkieG

Bette: Det var iaf inte för mycket, men rikligt.
    Vad händer om det är för mycket??

• AnkieG

Bette: Det var iaf inte för mycket, men rikligt.
    Vad händer om det är för mycket??

• AnkieG

Grattis pricken, äntligen får du hålla Ert lilla underverk.
    Håller med de föregående - anmäl så det sjunger om det.

Vilket sjukhus var det?
    Kramar

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5