Emmylou skrev 2009-09-26 10:45:24 följande:
Hej på er! Bette & Estra- Tack för svar! Personligen tycker jag det skulle vara härligt att ha ett barn från magen & ett från Sydkorea. Vi kom ganska långt i adoptionsprocessen innan vi gjorde vår ÄD & jag hann verkligen drömma om resan och mötet. Min make är adopterad från Sydkorea också. Vi får se hur det blir. Anledningen till att prova ÄD igen för min del är att det är billigare & att det är mindre tidsödande. Vid adoption är det utredningar & pappers-samlande som tar mycket tid. Förhoppningsvis har vi råd med privat ÄD och adoption när det blir dags. Vi sätter vårt hopp till fastighetsmarknaden.. Högre bolån till folket Hinos- vi är sökandemedlemmar i AC sedan flera år tillbaka. Om man ska adoptera från Sydkorea krävs det att man varit gifta i 3 år så vi ställde oss i kö som nygifta. Så om det blir aktuellt med adoption ligger vi bra till kömässigt. Hoppas ni mår bra allihop & att ni får en mysig helg! Kram
Hej Emmylou!
Jag har en fråga ang adoptionsfrågan. Hur långt komna var ni i adoptionsfrågan när ni satte igång med äggdonationen? Vi ska göra äggdonation på KS i Huddinge och hade allt velat sig väl hade vi fått göra det 28/9, men det blev inga ägg över till oss

. Vi var mottagarpar två. Nästa gång är vi mottagarpar ett, men vet inte hur lång väntetiden blir emellan. Vi har i alla fall genomgått adoptionsutbildningen i våras och nu tagit kontakt med socialtjänsten i kommunen för att dra igång medgivandeutredningen. Vet egentligen inte hur länge vi får vänta innan medgivnadeutredningen drar igång, men vi ska i alla fall nu skriva levnadsberättelse, samla papper från försäkringskassan och få ett hälsoutlåtande från läkare nu innan besöket i mitten av oktober. Jag har sådan ångest över att äggdonationen ligger en i fatet om den sker i samband med medgivandeutredningen. Jag tror i och för sig inte att socialsekreteraren bryr sig, men hon kan ju inte utelämna det i utlåtandet och därmed kommer det ju upp i socialnämnden också när medgivande ska utlämnas. Blev en lång utläggning detta

. Men min fråga är rätt och slätt, hur gjorde ni och hur resonerar ni?
Grattis förresten till din lille Adam. Följer denna tråd hela tiden, men är inte så aktiv dessvärre. Du beskriver er vardag på ett så mysigt sätt att det är lätt att leva sig in i det

.
/Samarin74