• NKmamma

ÄD på KS Huddinge Del 5

Stått som mottagarpar 2 och det blev inga ägg över till oss. Jag håller tummarna för att det ska bli över till er.

• NKmamma
    plupp06 skrev 2009-08-17 23:17:56 följande:
    Mmm, är lite rädd att det inte kommer bli något över till oss. Är ju inte kul att ladda upp med hormoner, smita från jobbet för att göra UL och sedan så står man där utan ägg. Men jag antar att om det inte blir några över så står vi som första mottagarpar nästa gång. Man brukar visst vara andra mottagarpar när man gör ÄD första gången.
    Så var det för oss. Jag förstår att du är rädd att det inte blir några ägg över. Har det sagts nåt datum än?
  • NKmamma

Här ser allt ut att gå sin gilla gång. Och ännu en som har plussat Vad roligt grattis Amelie S!

Har aldrig under den tiden vi försökte sett så många lyckas med ÄD i stort sett samtidigt.

villsågärna38: Beundrar er för att ni orkar vänta. Hoppas tiden går snabbt.

• NKmamma

Efter att jag fått min diagnos tog det lite mer än ett år (hade egen donator men gjorde korsdonation)

• NKmamma

Vi genomgick en utredning efter ett år och vi klassades som oförklarligt barnlösa. Blev ställdi ivf-kön och innan dess fick jag prova pergotime men det gav inget resultat. Efter 3 månader visade det sig att jag var i för tidigt klimakterium så jag blev ställd i ÄD-kön istället.

• NKmamma
    villsågärna38 skrev 2009-09-22 22:45:20 följande:
    Då förstår jag. Var det via höga fsh-prover, amh-prover eller nåt annat som du fick din diagnos? Jag har tagit prover flera gånger genom resans lopp men fsh har alltid varit under 10 och det var inte förrän i våras som jag fick ta amh-provet som visade på dålig äggstocksreserv, i samma veva började jag reagera jättedåligt på ivf-hormonerna. Vi borde ju ha ställt oss i äggdonationskön med en gång, hade stått ett år i kö när vi gjorde första ivf:en på Huddinge som misslyckades och vi konverterade om våra försök till äggdonation istället - men det är ju lätt att vara efterklok Roligt att det fungerade för er - vi hoppas på samma tur!!!
    Ja det var fsh-provet som var högt.
    Tack Jag håller verkligen tummarna hårt för er.
  • NKmamma

Hej Samarin. Vad tråkigt att det inte räckte till er. Mellan då vi var mottagarpar 2 och mott 1 var det 5 månader. Inte så lång tid (fast då kändes det som en evighet) Hoppas att det går ännu snabbare för er.

Estra: Vad roligt att höra att äggen räckte Håller tummarna.

• NKmamma
    Samarin74 skrev 2009-09-30 15:21:04 följande:
    Hej!Vi har precis fått veta att vi är inplanerade på HS som mottagarpar 1 v. 48. Så det är 2 månader. Fullt acceptabelt. Var det jag hade förberett mig på, men hade det blivit längre väntan hade jag blivit gruvligt besviken. Gällande adoption och medgivnadeutredning har vi nu (tror jag) beslutat oss för att avboka tiden. Ingen av oss klarar av att undanhålla sanningen. Båda är rädda för att det ska komma en i fatet senare också om man inte säger som det är. Känns nog lugnast så, även om vi helst skulle vilja köra parallella trådar.Tack alla för svar . Det hjälper en verkligen när man oroar sig och nojjar över dert mesta.
    Ja vad roligt!
    Håller med Bette att det ska bli flera plus innan jul.

Hoppas alla som kommit/kommer fram i ÄD-kön hittar hit-en riktig lyckotråd ju.
  • NKmamma

Det är riktigt kul att följa er här. Estra det låter ju alldeles fantastiskt Ska läsa här igen på lördag-är så spännande.

• NKmamma

Estra: Blir glad att det såg bra ut. Dessa blödningar gör en ju så orolig.

Pricken: Så ingen lill-prick än? Så spännande. Hoppas att allt går bra och att h*n är här snart.

• NKmamma

Stort GRATTIS till er lilla flicka. Maximal otur-verkligen tråkigt Bra att du anmälde. Vilket sjukhus var det?

Ta hand om er nu och njut

Kram.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5