• Anonym

Är det bara jag som blivit illa behandlad på KK i Malmö?

Vilken hemsk upplevelse.
    Jag tror problemet är att personalen ser ett misfall som något naturligt och något man inte kan göra något åt, medan den som råkar ut för det ser det som något fruktansvärt hemskt, både psykiskt och fysiskt.
    Jag tycker du ska skriva ett brev till HSAN och berätta om din upplevelse. Även om det inte går att göra något åt det så bör man ju behandla mäniskor på ett medkännande sätt.

• Anonym

Du är inte den enda som tycker att personalen är vidrig.
    Jag åkte in akut (de bad mig komma) efter att jag börjat blöda tidigt i graviditeten. När jag ligger där och blir undersökt kommer en sjuksköterska in, utan att hälsa eller nått, bara klampar in mitt under undersökningen. Hon går fram till läkaren och säger med spydig röst "Hon ska ta ett klamydia test va?"

Det kanske inte låter så farligt. Men hela attityden att bara klampa in och sen antyda att jag skulle ha en könssjukdom mitt i allt. Hon hade bara kunnat fråga eftersom man blir testad under den första grav.undersökningen mot allt. När läkaren sa nej, suckade hon bara och gick ut.
    Tack för den liksom.

• Anonym

Jag jobbar på BB i Malmö och min egen erfarenhet är att vi har alldeles för många patienter och det gäller förl och gyn + kk akut med!! Patienter hinns inte med och det känns ofta som man inte gör ett bra jobb. Själv hinner man knappt gå på toa och än mindre äta. Det är sjukt. Det är människor vi jobbar med. Kliniken vill väl få in så många patienter som möjligt och sen kan de inte ta hand om dom. Folk är trötta och överarbetade och något måste göras! Jag tycker du ska ta kontakt med någon som kan hjälpa dig föra fram dina klagomål. Jag föder i Lund nästa gång, där var jag förra. För 7 år sen då jag fick min son i Malmö var det inte så här. Beklagar ditt missfall Kram

Svar på tråden Är det bara jag som blivit illa behandlad på KK i Malmö?