Är det bara jag som blivit illa behandlad på KK i Malmö?
Jag ska försöka fatta mig kort. För ett tag sedan fick jag ett missfall. Jag tog det väldigt hårt.
Tyvärr bor jag i Malmö som har Sveriges sämsta Kvinoklinik, eller i varje fall sveriges otrevligaste personal.
Jag har flera exempel på otrevlighet men det otrevligste var efter mitt MF. Jag kommer i blodiga kläder och en blodig handduk runt mig i ett försök att dölja det. Det var mitt i natten och jag hade ringt dem ett flertal gånger eftersom jag först hade svåra smärtor och då var de inte pigga på att be mig komma in.
Den första frågan jag får är hur jag kom in i byggnaden?
Svar: En lika otrevlig sjuksköterska från förlossningen som stod och rökte utanför entrén (förbjudet) hade släppt in oss efter att först ha påpekat för blodiga jag som knappt håller balansen själv att vi måste flytta bilen.
Den andra frågan lyder; Men du ringde aldrig och sa att du skulle komma in.
Svar: Nej för jag svimmade på hallgolvet efter att jag bytt bindor och byxor två gånger på en halvtimme för att blodet forsade.
Jag kommer in på avdelningen som är tom. Just det helt tom. Efter att först på telefon rått mig till att ta någon starkare värktablett än alvedon hemma (jag förmodar att de flesta har det, tyvärr inte jag) så vill de inte ge mig något smärtstillande förrän läkaren kommit.
Om det ändå vore slut här. Men nej. Jag frågar innan jag åker hem om altl är borta. De säger ja. Det kommer klumpar men de hävdar att doktorn gjort sitt jobb. Jag blöder i tre veckor och har ont. Jag ringer och de säger att det är normalt. Jag går till min egna gynekolog som är åter efter semestern som bekräftar att det finns rester kvar.
Det värsta är inte strulet utan att de är så avvisande per telefon och även när man kommer dit. Jag trodde att de var utbildede till att jobba med människor.
Är det för att de är födda otrevliga eller är de bara arbetsskygga skithögar?