• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Och det vore himla trevligt att ses om ni kommer upp. Vi kunde kanske fråga Irma i andra tråden också?

LuPeRo skrev 2009-10-01 17:01:48 följande:
    Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Pilla: ja, det där ser verkligen ut som en äldipp. .-)

Liss: fördelen med tempning är att du har bra koll hela cykeln och lär känna din kropp väldigt bra. Jag trivs med det iaf. Tar till ÄLtest också, just to be sure.

Ninni: Ja, jag tänker ge henne en chans till. Fortsätter hon likadant så går jag därifrån.

*vinkar*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    tankar2009 skrev 2009-10-02 19:33:42 följande:
    Det här med okänslighet slutar aldrig att förvåna en... vill dela med mig lite av min story... Fick härom veckan ett samtal från en barndomsvän till mig. Vi pratar sällan och kanske hörs ca en gång var tredje månad. På telefon meddelar hon att hon nu är gravid på nytt efter det att hon för ett halvår sedan gjorde en abort pga att det inte "passade i tiden" med barn just då. Till saken hör att hon har en liten son sedan tidigare och kände då, för ett halvår sedan, att hon inte hade tid för ett barn till såhär nära inpå sonen. Vid samtalet förklarar hon att det är så "kul" att hon nu är gravid igen och beskriver hur härligt det ska bli att få gosa med en bebis igen, då sonen nu blivit så stor att han inte vill gosa med henne längre. Hon beklagar sig över att hon mått så dåligt över sin graviditet men att hon nu är på tipp topp och verkligen längtar efter att få gosa med sin kommande gulliga bebis. Till saken hör även detta: Jag var också gravid för ett halvår sedan. Strax efter det att hon berättade om sin abort visade det sig att barnet i min mage inte mådde bra och jag var därför tvungen att göra en abort i v.14. Innan dess hade jag haft flera missfall och hon har alltid vetat hur mycket jag vill ha barn och älskar barn. Jag hade till en början svårt att prata med henne, men tillslut hade vi flera långa samtal där jag förklarade min stora sorg. Jag har mått skitdåligt sedan min abort och vill inget annat än att bli gravid igen... Vad säger man?! Förstår inte hur vissa människor tänker? Förstår man inte att någon som försöker få sitt första barn blir ledsen av att höra dels att man tagit bort ett friskt barn för att det inte "passar" och sen gnor in det i ansiktet på en riktigt rejält när man efter några månader blir gravid på nytt och uttrycker att det ska bli så härligt att få gosa med bebis snart igen..!? Jag blir så ledsen av denna okänslighet...
    Vilken bitch. Hade jag varit du så hade jag bett henne flyga och fara.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

Ninni: jag beslöt att räkna blödningen som mens trots att den var så liten, så nu tempar jag och har koll istället.

Pillan: Är ni väldigt upptagna med annat eller?

icka: Låter som en smart plan.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Sannes: Shit, vilken tur du har. Det skulle aaaaldrig förekomma på SU och jag vet många som fått vänta jättelänge på hysteroskopi. Att det skall vara så olika på olika ställen. Helt sjukt. Fast det är förvisso sjukt orättvist på SU också; helt beroende på vilken läkare man träffar och vilket humör denne är just den dagen. Galet.

icka: ja, det var väldans vad likt. Min höjning idag kom nog mest av att jag gick upp 1h senare. Hade dessutom sovit illa. Valde att räkna blödningen som mens ja; svårt att sia om hur det egentligen låg till. Det märker jag förhoppningsvis snart.
    Spännande litteratur. Jag jobbar ju också (så klart) mycket med suicid.

TT: Håller med icka. Se vad vi saknar dig bara du åker på kurs. .-)
    Nonono, bort med de tankarna. Varför så länge till VUL?

*vinkar*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    SanneS skrev 2009-10-07 16:52:03 följande:
    Bettan: Just ja det är ju så det heter: hysteroskopi! Tack, jag kunde inte komma på namnet. Det känns som att vi får en väldigt grundlig utredning och att de kollar upp allt tänkbart som kan vara orsaken till ma/mf. Jag är väldigt nöjd med min mvc och läkaren där; har fullt förtroende för honom och jag hoppas att vi ska få veta vad det är som orskat mina tre missfall. Det är så synd och så märkligt att vården ska variera beroende på var i landet man bor och vilket sjukhus man går till.
    Ja, det låter onekligen som om han är grundlig. Vad skönt! Hysteroskopi är långt ifrån vanligt, så det skall han verkligen ha plus för. Tänk om läkarna på SU var hälften så engagerade... Grattis.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Ninni: Svårt att INTE vara positiv när det gäller att någon får en så eftertraktad undersökning; den skulle väl de allra flesta vilja få gjord, men det är för det mesta helt omöjligt att få gehör då den ju är kostsam och kräver en del (oftast genomförs den med sövning etc).

TT: hejaheja. *håller-tummarna*

Sannes: RUSKIGT jobbigt med gravida kollegor/vänner.

Shit, nu MÅSTE jag jobba.-

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Pillan: Vore jag dig skulle jag låta tempen ligga. Du kan ju ha haft äl den dagen ändå; kroppen´brukar ha bra koll och det visar sig oftast väldigt tydligt när man tempar. Å andra sidan är det ju bara första månaden, så det är kanske svårt att vara säker.

icka: Jag har också jobbat mycket inom geriatriken. Och visst skiljer det sig i mångt och mycket, men i grunden inte alltid så mycket som man skulle kunna tro.

Är just nu jätteledsen efter att ha hört om en väns missfall; fattar inte hur jag skall orka jobba på resten av dagen. Känner så med henne. Fy fan vad livet är vidrigt ibland.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Det är vår gemensamma vän i andra tråden. Inte så nära att jag kan stötta tyvärr. Önskar att jag hade kunnat. Eller helst att jag hade kunnat trolla. Fan vad mycket skit vi skall behöva gå igenom.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Pillan: Vad jobbigt. Håller med Ninni, kan du inte säga ifrån att du faktiskt inte riktigt orkar med graviditets- och bebisprat? Och nej, det är absolut inte ditt "fel"...

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet